KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

looking for

Danish translation: med henblik på


10:15 Jan 30, 2009
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: looking for
I can't quite formulate this phrase in this context:
Evaluate the overall quality of the study, looking for gross abnormalities, origins of the coronaty vessels, bypass grafts, the condition of the aorta, pulmonary arteries, and pulmonary veins.
Jytte Crooks
Danish translation:med henblik på
Explanation:
Jeg tror at de nævnte elementer indgår i undersøgelsen, og at det er forslag til emner man skal koncenterere sig om i evalueringen
Selected response from:

TineW
United Kingdom
Grading comment
Thank you very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3med henblik påTineW
4 +1mens du/samtidig med at du
Barbara Østergaard
3 +1med hensyn tilRandi Stenstrop
4vær på udkig efter
Terence Ajbro


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mens du/samtidig med at du


Explanation:
Jeg tolker det som "mens du" (eller "alt imens du") eller "samtidig med at du". Men det kunne måske også være "og kig samtidig efter", eftersom der er tale om en undersøgelse. Jeg vil sige, det afhænger af den øvrige kontekst. Måske kan du bruge et af mine forslag - god fornøjelse med det.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Andersen
3 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
med henblik på


Explanation:
Jeg tror at de nævnte elementer indgår i undersøgelsen, og at det er forslag til emner man skal koncenterere sig om i evalueringen

TineW
United Kingdom
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank you very much

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Enig; måske endda: '[især] med henblik på'.
1 hr

agree  Alice Wolfe, DDS: helt enig med NetLynx
3 hrs

agree  Suzanne Blangsted
5 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vær på udkig efter


Explanation:
another possibility

Terence Ajbro
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
med hensyn til


Explanation:
- sýnes jeg fungerer i denne sammenhæng.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2009-01-30 10:40:20 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg skulle måske forklare, at jeg forstår teksten sådan, at de punkter, der står efter "looking for" er det, man skal være opmærksom på ved evalueringen af "overall quality".

Jeg ser, at TineW og jeg har samme opfattelse - mit oprindelige svar må være indsendt samtid med TineW's. Jeg er dog ikke enig i oversættelsen.

Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diarmuid Kennan
41 mins