KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

randomize

Danish translation: randomisere


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:randomize
Danish translation:randomisere
Entered by: Poul Moller

11:12 Aug 4, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Pharmaceuticals / pharmaceutical
English term or phrase: randomize
(We are sorry, but the system was unable) to randomize the Subject - jeg synes ikke randomisere er en fyldestgørende oversættelse og ejheller ordet vilkårlig i denne sammenhæng - nogle gode forslag?
Gitte Gifford
randomisere
Explanation:
Jeg mener, at randomisere er det rigtige ord, hvis subject står for patienten. Man randomiserer jo folk, når der er tale om blindede forsøg.
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Mange tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3randomisere
Poul Moller
4udvælgeSuzanne Blangsted
4randomisere
jmadsen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
randomisere


Explanation:
Jeg mener, at randomisere er det rigtige ord, hvis subject står for patienten. Man randomiserer jo folk, når der er tale om blindede forsøg.

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mange tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annelise Bentzen: Det hedder bare randomisere i medicinsk terminologi.
11 mins

agree  Lisbeth Mejer: randomisere forsøgspersonen
12 mins

agree  Randi Stenstrop
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
randomisere


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-08-04 11:24:34 GMT)
--------------------------------------------------

I foråret tog jeg ED i medicinsk engelsk og dette var netop én af de termer, vi diskuterede.
Det går som regel på at udføre randomiserede undersøgelser eller studier med et antal forsøgspersoner (subjects).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 51 mins (2004-08-04 13:03:24 GMT)
--------------------------------------------------



jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udvælge


Explanation:
når du nu helst ikke vil bruge randomisere kan du vel bruge mit forslag.

Suzanne Blangsted
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 96