KudoZ home » English to Danish » Medical

study sample

Danish translation: gruppe forsøgspersoner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:study sample
Danish translation:gruppe forsøgspersoner
Entered by: Bodil Little

10:45 Jan 5, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: study sample
The study is intended to evaluate a large and diverse study sample.
Bodil Little
Denmark
gruppe forsøgspersoner
Explanation:
Det fremgår ikke helt klart, om det er mennesker? Dette gælder naturligvis kun, hvis det er.
Selected response from:

Lotte Jacobsen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4undersøgelsesmaterialeMargit Pehrsson
4forsøgseksempler eller forsøgsprøverSuzanne Blangsted
4studie/forsøgsudsnitAnnelise Bentzen
3studieeksempelsmarinella
2gruppe forsøgspersonerLotte Jacobsen


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
studieeksempel


Explanation:
I'm not quite sure, but I suppose it gives the idea..

smarinella
Italy
Native speaker of: Native in ItalianItalian
Grading comment
Jeg tror nærmere det er "undersøgelsesdata"...
The asker has declined this answer
Comment: Jeg tror nærmere det er "undersøgelsesdata"...

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
studie/forsøgsudsnit


Explanation:
Medicinsk Ordbog fra Gad (Morten Pilegaard & Helge Baden) giver denne forklaring på sample = udsnit: A portion of a group which is selected and observed in order to determine the statistical features of the group as a whole.

Måske det kan hjælpe?

Annelise Bentzen
Denmark
PRO pts in pair: 34

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forsøgseksempler eller forsøgsprøver


Explanation:
Munksgaards kliniske

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
undersøgelsesmateriale


Explanation:
Det er det jeg synes passer bedst i sammenhængen og det er anvendt på mange sites.


    Reference: http://www.lst.min.dk/diverse/dioxin_1/dioxin_b1.htm
Margit Pehrsson
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 109

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua DK
4 hrs

agree  Barbara Østergaard
8 hrs

agree  Lisbeth Mejer
1 day4 hrs

agree  Anja Lysholm
1 day4 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gruppe forsøgspersoner


Explanation:
Det fremgår ikke helt klart, om det er mennesker? Dette gælder naturligvis kun, hvis det er.

Lotte Jacobsen
PRO pts in pair: 4