KudoZ home » English to Danish » Medical

in vivo

Danish translation: in vivo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in vivo
Danish translation:in vivo
Entered by: Gitte Gifford

13:52 Jan 29, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: in vivo
Anvendes denne term på dansk i samme ordlyd el. bruger vi mon en dansk oversættelse?
Gitte Gifford
in vivo
Explanation:
Ja, det gør man. Det betyder bare "inde i kroppen".
Selected response from:

Bodil Little
Denmark
Grading comment
Mange tak for den hurtige hjælp.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1in vivo
Lingua DK
5in vivo
Bodil Little


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
in vivo


Explanation:
Ja, det gør man. Det betyder bare "inde i kroppen".

Bodil Little
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 111
Grading comment
Mange tak for den hurtige hjælp.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in vivo


Explanation:
Iflg. ordbogen (Kjærulff Nielsen)- i den levende organisme, på levende objekt. Men hvis du tjekker Google - danske sider - anvendes det, som det er, og skal ikke oversættes.

Lingua DK
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisbeth Mejer: har aldrig set anden version på dansk..
1 hr