KudoZ home » English to Danish » Medical

pressure support ventilator modes

Danish translation: ventilatorfunktioner ved trykstøtte


18:57 Nov 7, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: pressure support ventilator modes
The Mech/Spon threshold item may require adjustment based on the patient’s PIP value for pressure support ventilator modes
Randi Stenstrop
Danish translation:ventilatorfunktioner ved trykstøtte
Explanation:
Jeg går ud fra at dit emne er CPAP-behandling.
Se nedenstående referencer, den første for ordet trykstøtte, den anden for ventilator
Jeg er ikke selv meget for ordet mode på dansk, men det anvendes.
Selected response from:

Margit Pehrsson
Grading comment
Tusind tak! To flotte referencer, men da jeg foretrækker at bruge danske betegnelser, hvor jeg kan komme til det, Bliver det Margit, der får de 4 point.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ventilatorfunktioner ved trykstøtte
Margit Pehrsson
4ventilatorfunktioner ved trykstøtte
Margit Pehrsson
4pressure support ventilatormode
Suzanne Blangsted


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pressure support ventilatormode


Explanation:
www.rigshospitalet.dk/.../40f3435cd325e9a4c1256967004f5617/ 2bfa24338c630fc5c1256b630042fbbe/$FILE/Thorax.ppt

Dette er til PowerPoint. En fantastisk reference. "Pressure support" bruges også på dansk i medicine

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ventilatorfunktioner ved trykstøtte


Explanation:
Jeg går ud fra at dit emne er CPAP-behandling.
Se nedenstående referencer, den første for ordet trykstøtte, den anden for ventilator
Jeg er ikke selv meget for ordet mode på dansk, men det anvendes.


    Reference: http://www.neonordic.suite.dk/respiratordk.htm
    Reference: http://www.kendan.dk/breas.htm
Margit Pehrsson
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 109

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ventilatorfunktioner ved trykstøtte


Explanation:
Jeg går ud fra at dit emne er CPAP-behandling.
Se nedenstående referencer, den første for ordet trykstøtte, den anden for ventilator
Jeg er ikke selv meget for ordet mode på dansk, men det anvendes.


    Reference: http://www.neonordic.suite.dk/respiratordk.htm
    Reference: http://www.kendan.dk/breas.htm
Margit Pehrsson
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 109
Grading comment
Tusind tak! To flotte referencer, men da jeg foretrækker at bruge danske betegnelser, hvor jeg kan komme til det, Bliver det Margit, der får de 4 point.