KudoZ home » English to Danish » Medical

tingible macrophages

Danish translation: farvbare makrofager


10:19 Dec 4, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tingible macrophages
Tingible macrophages are negative with this antibody.
Margit Pehrsson
Danish translation:farvbare makrofager
Explanation:
Jeg har ledt efter forskellige kombinationer - m., som kan farves, m., som er modtagelige for farve, farvemodtagelige m. og farvbare m. - men der er åbenbart ikke udtryk på dansk, som er almindeligt nok til at være registreret. Jeg ville selv vælge ovenstående "farvbare m.", fordi det er den mulighed, jeg kan finde på, som er lettest at håndtere.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen. Da det ikke er en specifik term har jeg ikke udfyldt glossary.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5anstrøgne makrofagerSuzanne Blangsted
4farvbare makrofagerRandi Stenstrop
4makrofager, der kan farvesHanne Flor


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
makrofager, der kan farves


Explanation:
Det betyder, at makrofagerne er modtagelige over for farvning. Jeg tror ikke, der findes noget specielt ord på dansk for denne type makrofager. Men de kan altså farves.

Hanne Flor
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 41

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
farvbare makrofager


Explanation:
Jeg har ledt efter forskellige kombinationer - m., som kan farves, m., som er modtagelige for farve, farvemodtagelige m. og farvbare m. - men der er åbenbart ikke udtryk på dansk, som er almindeligt nok til at være registreret. Jeg ville selv vælge ovenstående "farvbare m.", fordi det er den mulighed, jeg kan finde på, som er lettest at håndtere.

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 939
Grading comment
Tak for hjælpen. Da det ikke er en specifik term har jeg ikke udfyldt glossary.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anstrøgne makrofager


Explanation:
tingible er anstrøgne, der kommer fra at anstryge. Anstryge bruges til at give macrofager en let farve.

Genteknologi ordbog, Munksgaard og Vinterberg.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808