KudoZ home » English to Danish » Medical

Reimbursement

Danish translation: Refunderingsprogram

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reimbursement program
Danish translation:Refunderingsprogram
Entered by: Ann Louise Rodríguez

14:43 Jan 29, 2004
English to Danish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: Reimbursement
Hej igen,

Jeg har brugt "refunderingsprogram", men da det ikke handler om penge, så vil jeg gerne høre jeres mening :-)

"In this case the patient should be selected in the medical reimbursement program"

"When running the program in conjunction with a medical reimbursement program, the reimbursement program will handle the patient demographics, while X handles the test data."

Tak for hjælpen, Ann Lou
Ann Louise Rodríguez
Denmark
refusionsprogram eller refunderingsprogram
Explanation:
Medical reimbursement bruges til at tilbagebetale patienten nogle af de penge som patient har betalt for medicin eller læge.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Hej Blangsted,
Tak for beskrivelsen, det er amerikansk engelsk, og "derovre" betaler man vel stort set for al lægehjælp?
Saludos, Ann Louise

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5refusionsprogram eller refunderingsprogram
Suzanne Blangsted
3Godtgørelse(sprogram)
xxxlone
1refunderingsprogram, godtgørelsesprogram
Eva Valente


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Godtgørelse(sprogram)


Explanation:
Mon ikke det handler om en slags godtgørelse?

Håber det hjælper dig!


    Reference: http://home3.inet.tele.dk/omni/leverkraeft_aarhus.html
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
refunderingsprogram, godtgørelsesprogram


Explanation:
Både refundering og godtgørelse kan handle om andet end penge, men Lise Majers spørgsmål er meget relevant, havd er det der refunderes?

Eva Valente
Italy

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
refusionsprogram eller refunderingsprogram


Explanation:
Medical reimbursement bruges til at tilbagebetale patienten nogle af de penge som patient har betalt for medicin eller læge.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Hej Blangsted,
Tak for beskrivelsen, det er amerikansk engelsk, og "derovre" betaler man vel stort set for al lægehjælp?
Saludos, Ann Louise