KudoZ home » English to Danish » Medical (general)

time resolved

Danish translation: den tid hvor hans lave blodsukker loste sig selv


20:11 Sep 8, 2011
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: time resolved
this is about an hypoglicemia event and the time when this resolved.
thanks
C Bardrum
Danish translation:den tid hvor hans lave blodsukker loste sig selv
Explanation:
I get this is about the time frame where the guy's hypoglycemia resolved itself ..I'd write something like what Lone said: Det tidspunkt hvor hans lave blodsukker fortog sig/loste sig selv
Selected response from:

Suzanne Abel
United States
Grading comment
tak for hjælpen...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tidspunktet, hvor denne har fortaget sig
Lone Sørensen
3den tid hvor hans lave blodsukker loste sig selv
Suzanne Abel
1tiden til hypoglykæmi - tilstand (tilstand med for lavt blodsukker) bliver kontrolleret
andres-larsen


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tiden til hypoglykæmi - tilstand (tilstand med for lavt blodsukker) bliver kontrolleret


Explanation:
tiden til hypoglykæmi - tilstand (tilstand med for lavt blodsukker) bliver kontrolleret

sources:

Diabetes ordbog - Steno -
www.steno.dk/documents/article_page/.../omdiabetes_ordliste...
Hyperglykæmi - for højt blodsukker. Hypertension - forhøjet blodtryk. Hyperlipidæmi - forhøjet kolesterol i blodet. ***Hypoglykæmi - tilstand med for lavt blodglukose*** ...

Sundheds- og biovidenskab – Københavns Universitet -
forskerspirer.ku.dk › Projekter
... der sker i kroppen, og hvordan vi med medicinering kan hæve levestandarden og mindske risikoen for bl.a. ***hypoglykæmi (tilstand med for lavt blodsukker)***. ...

betisk ketoacidose - Lægehåndbogen -
laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=14976
Tilstanden skyldes almindeligvis en absolut eller relativ insulinmangel, som fører til ... Resultatet bliver hyperglykæmi og alternativ forbrænding af frie fedtsyrer ... og efter nogen tid findes udskillelse i urinen (ketonuri); Hvis ikke tilstanden .... ***hos en patient med velkontrolleret, udiagnosticeret eller dårlig kontrolleret diabetes*** ...

Lægeserien - Indledning - hvad er diabetes? -
www.laegeserien.dk/?Diabetes:Indledning_-_hvad_er...
10. nov 2010 – Nogle af dem har haft tilstanden i over 50 år. ... ***hæfte er at hjælpe dig med at forstå, hvad diabetes er, og hvordan den kontrolleres***. ... og bliver frigivet i blodkredsløbet for at få en virkning på fjernere dele. ... Dette er ikke det samme som koma, der skyldes ***lavt blodsukker (eller hypoglykæmi)*** - se side 41. ...

Ullas tips -
www.abbottdiabetescare.dk/Friends-for-Life/Ullas-tips.aspx
***Vi kan alle finde på masser af undskyldninger for ikke at kontrollere vores blodsukker ... kan dit blodsukker være lavt, eller du kan være ved at blive hypoglykæmisk. ... at otte timer er lang tid, hvor blodsukkeret ikke bliver kontrolleret***, så jeg skal ...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-09-09 00:35:07 GMT)
--------------------------------------------------

small correction:

tiden til ***hypoglykæmi - tilstand med for lavt blodglukose*** (tilstand med for lavt blodsukker) bliver kontrolleret


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 63

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tidspunktet, hvor denne har fortaget sig


Explanation:
Man bliver nødt til at have hele sætningen med - altså tidspunktet, hvor symptomerne har fortaget sig/er forsvundet.


Lone Sørensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 69

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Haxen
15 hrs

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
den tid hvor hans lave blodsukker loste sig selv


Explanation:
I get this is about the time frame where the guy's hypoglycemia resolved itself ..I'd write something like what Lone said: Det tidspunkt hvor hans lave blodsukker fortog sig/loste sig selv

Suzanne Abel
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 31
Grading comment
tak for hjælpen...