KudoZ home » English to Danish » Medical: Instruments

low volume detrusor overactivity

Danish translation: hyperaktivitet af detrusor ved lille volumen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:low volume detrusor overactivity
Danish translation:hyperaktivitet af detrusor ved lille volumen
Entered by: Randi Stenstrop

13:41 Nov 3, 2008
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Ventral Urethral Sling for surgical treatment of male stress urinary incontinence (SUI)
English term or phrase: low volume detrusor overactivity
• It is recommended that **low volume detrusor overactivity** be assessed for male sling candidates.
Edith Schuetze
Denmark
hyperaktivitet af detrusor ved lille volumen
Explanation:
Jeg mener, at low volume går på indhold, ikke kapacitet, og i øvrigt, at man bør bibeholde detrusor, når det nu engang er brugt, og ordet også anvendes på dansk.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5overaktiv blære // overaktiv blære med lille volumenLingua Danica
4hyperaktivitet af detrusor ved lille volumenRandi Stenstrop


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
overaktiv blære // overaktiv blære med lille volumen


Explanation:
Hvis det meget specifikt går på, at blæren har et lille volumen skal det selvfølgelig med (overaktiviteten kan skyldes lille volumen, men også være fx neuronalt betinget).
Ellers er udtrykket overaktiv blære som regel tilstrækkeligt.

Lingua Danica
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 54

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hyperaktivitet af detrusor ved lille volumen


Explanation:
Jeg mener, at low volume går på indhold, ikke kapacitet, og i øvrigt, at man bør bibeholde detrusor, når det nu engang er brugt, og ordet også anvendes på dansk.

Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 89