KudoZ home » English to Danish » Medical: Instruments

thresholds and subsets

Danish translation: afskæringsgrænser og underindstillinger


07:50 Nov 8, 2008
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / RadEx Diagnostic CT/PET Exam (Option)
English term or phrase: thresholds and subsets
Recon Method
The Recon Method selection determines the available filter/subset selections. Follow facility
guidelines to select filters, **thresholds and subsets**, and to name the image sets.
Your choices are:
Edith Schuetze
Denmark
Danish translation:afskæringsgrænser og underindstillinger
Explanation:
- er en mulighed, lidt af et skud fra hoften. 'thresholds' kan hænge sammen med 'cutoff' ?? 'set' har også mange betydninger, fx:

subset = [MAT] delmængde; [VÆRKT] delsæt; ...

Min tvivl går på, om 'subsets' er mit forslag - parallelt med 'thresholds', eller om det er et 'delsæt' af værktøjer, der indsættes ved scanningen.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tærskelværdier og undergrupperRandi Stenstrop
2 +1afskæringsgrænser og underindstillingerNetLynx


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tærskelværdier og undergrupper


Explanation:
-

Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 89

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
afskæringsgrænser og underindstillinger


Explanation:
- er en mulighed, lidt af et skud fra hoften. 'thresholds' kan hænge sammen med 'cutoff' ?? 'set' har også mange betydninger, fx:

subset = [MAT] delmængde; [VÆRKT] delsæt; ...

Min tvivl går på, om 'subsets' er mit forslag - parallelt med 'thresholds', eller om det er et 'delsæt' af værktøjer, der indsættes ved scanningen.

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 105

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
5 hrs
  -> Tak!