KudoZ home » English to Danish » Medical: Instruments

ECG Viewer

Danish translation: EKG-skærm


08:03 Nov 11, 2008
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / RadEx Diagnostic CT/PET Exam (Option)
English term or phrase: ECG Viewer
I forbindelse med optagelse af EKG. Hvad mon sådan een hedder i fagsproget?
Edith Schuetze
Denmark
Danish translation:EKG-skærm
Explanation:
- næsten sikkert, at 'viewer' er en skærm.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4EKG-skærmNetLynx
3EKGKim Monberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ecg viewer
EKG


Explanation:
Som jeg læser linket, er et EKG, en udskrift af hjerterytme, enten på papir eller på skærm.
Men selve undersøgelsen kaldes bare et EKG, om viseren så er skærmen, eller papir strimlen i din sammenhæng ved jeg ikke, men umiddelbart ville jeg bare oversætte til EKG rent ud.

Kunne du specificerer lidt mere, hvis du ikke er enig :)


    Reference: http://www.netdoktor.dk/sunderaad/undersoegelser/ekg.htm
Kim Monberg
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ECG viewer
EKG-skærm


Explanation:
- næsten sikkert, at 'viewer' er en skærm.

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 105