International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Danish » Other

nametag

Danish translation: navneetiket


11:47 Aug 9, 2006
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Navigationssystem til bil
English term or phrase: nametag
To list navigation memory points with nametags
Kate Persson
Denmark
Danish translation:navneetiket
Explanation:
- bør det hedde på dansk.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Tak, kunden foretrak denne løsning.

Fortsat god dag.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4navnemærke
Jens Kaestel
4navneetiketNetLynx
4navnetagSuzanne Blangsted


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navnetag


Explanation:
se under GPS i
http://www.pvo.dk/fly4fun/Pages/standard1.asp?var1=Layout_In...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Jeg fandt ordet i dit link. Jeg anser det for den billigste måde at oversætte på: Konsekevensen er, at 'tag' nu har to helt forskellige betydninger på dansk, og det er uheldigt.
9 hrs
  -> Jeg ville first oversætte til "navnemærke", men det er ikke brugt i et NAV-GPS system. Jeg har selv Kenmore NAV-GPS system i min Audi.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navneetiket


Explanation:
- bør det hedde på dansk.

NetLynx
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 103
Grading comment
Tak, kunden foretrak denne løsning.

Fortsat god dag.
Kate

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navnemærke


Explanation:
Jeg mener dette er det mest oplagte: den mest oplagte oversættelse af "tag" er "mærke", det får flere resultater på Google, og vises som det eneste på Korpus2000. (Gyldendals "røde" kalder det godt nok "navneskilt", men det er efter min ringe formening noget man sætter på en dør eller hænger på sin kittel). - det faktum, at det ikke er brugt (endnu) for GPS systemer, skyldes vel egentlig kun, at ingen oversættere har tænkt på det endnu.

Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8