KudoZ home » English to Danish » Other

salvage site

Danish translation: genvindingsplads


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:salvage site
Danish translation:genvindingsplads
Entered by: Anja Lysholm

13:05 Jul 2, 2002
English to Danish translations [PRO]
English term or phrase: salvage site
to haul some scrap steel from a salvage site

(de de henter, er nogle gamle godsvogne til ophug)
Anja Lysholm
Denmark
skrotstål fra en genvindingsplads
Explanation:
I skrotbranchen hedder det "genvinding".
Man "genvinder" jern-/stålskrottet på en "skrotplads" i en "genvindingsindustri".

En genvindingsvirksomhed er moderne og større end en "skrothandel", som i dagens Danmark (og den vestlige verden) en lille biks med få ansatte - og den slags vinder ikke licitationer om skrotning af togvogne/lokomotiver.)
Jeg arbejder selv i Danmarks største genvindingsvirksomhed med internationalt salg, så jeg er helt sikker på dette.
Håber at det hjælper.
:-)
Selected response from:

Britta Tvede
Grading comment
Smukt! Tak for det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Genbrugsplads
Christina Clark
5 +2skrothandelKatja Helmich
5skrotstål fra en genvindingspladsBritta Tvede


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Genbrugsplads


Explanation:
Jeg har i weekenden været henne på vores lokale genbrugsplads med en masse gammelt skrammel. Der er sikkert nogen der kan bruge det til noget. Jeg fandt en gammel lampe, en anden havde smidt væk...

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
52 mins

agree  Lisbeth Mejer
58 mins

agree  Charlotte Langbeen
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
skrothandel


Explanation:
Det kunne også være en skrothandel eftersom det drejer sig om metal, der er genbrugt. Genbrugsplads får mig til at tænke på de beholdere man smider poser med tøj eller vinflasker i.

Politikens nudanske ordbog

Katja Helmich
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard
1 hr

agree  Margit Pehrsson
7 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skrotstål fra en genvindingsplads


Explanation:
I skrotbranchen hedder det "genvinding".
Man "genvinder" jern-/stålskrottet på en "skrotplads" i en "genvindingsindustri".

En genvindingsvirksomhed er moderne og større end en "skrothandel", som i dagens Danmark (og den vestlige verden) en lille biks med få ansatte - og den slags vinder ikke licitationer om skrotning af togvogne/lokomotiver.)
Jeg arbejder selv i Danmarks største genvindingsvirksomhed med internationalt salg, så jeg er helt sikker på dette.
Håber at det hjælper.
:-)


    Many years of experience
Britta Tvede
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Smukt! Tak for det.