KudoZ home » English to Danish » Other

come from integrity

Danish translation: være afklaret (se øvrige svar)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:come from integrity
Danish translation:være afklaret (se øvrige svar)
Entered by: Barbara Østergaard

17:39 Oct 15, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
/ personlig udvikling
English term or phrase: come from integrity
Sætning: The key is that you come from integrity in the areas you have decided you want to come from integrity in.

Nogle kreative forslag til en oversættelse af ovenstående? Det er fra en tekst om personlig udvikling.

På forhånd tak.
Barbara Østergaard
Denmark
at være ærlig...
Explanation:
Jeg synes altså at ordet 'integritet'i denne sammenhæng på dansk skurrer lidt i mine ører. Jeg tror det har at noget med at være ærlig/oprigtig over for sig selv og andre mht. hvad man kan. Altså at "man har noget at have det i"

Jeg håber det hjælper lidt på vej.
Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
Ordet "integritet" skurrer i denne sammenhæng også i mine ører. Jeg har i stedet valgt en konstruktion med ordet "afklaret" (det vigtigste er at du er afklaret på de områder osv.). Tak for indsatsen :o)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5du har integritet på (de områder)xxxlone
5Nøglen er at du viser integritet i de områder hvorfra du ønsker at vise integritetSuzanne Blangsted
4udviser integritet
Charlotte Langbeen
4at være ærlig...
Christina Clark
3Afklaretrequiem


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
du har integritet på (de områder)


Explanation:
...at du har integritet på de områder hvor du gerne vil have (ønsker) integritet

Den sætning lyder godt nok mærkeligt på engelsk, men måske du kan bruge mit forslag.


    x
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udviser integritet


Explanation:
du udviser integritet på de områder, hvor du har bestemt dig for at udvise integritet.

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Nøglen er at du viser integritet i de områder hvorfra du ønsker at vise integritet


Explanation:
et nu et forslag

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
at være ærlig...


Explanation:
Jeg synes altså at ordet 'integritet'i denne sammenhæng på dansk skurrer lidt i mine ører. Jeg tror det har at noget med at være ærlig/oprigtig over for sig selv og andre mht. hvad man kan. Altså at "man har noget at have det i"

Jeg håber det hjælper lidt på vej.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Ordet "integritet" skurrer i denne sammenhæng også i mine ører. Jeg har i stedet valgt en konstruktion med ordet "afklaret" (det vigtigste er at du er afklaret på de områder osv.). Tak for indsatsen :o)

6 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Afklaret


Explanation:
Ordet integritet synes at være knasten, så hvad med afklaret sammen med afklarethed.
Bedre sent end aldrig :-)

requiem