KudoZ home » English to Danish » Other

state of congruency

Danish translation: hvile i sig selv


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:be in a state of congruency
Danish translation:hvile i sig selv
Entered by: Barbara Østergaard

15:23 Oct 23, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
/ personlig udvkling / coaching
English term or phrase: state of congruency
In a state of congruency, truth, or strength you feel very resourceful to come up with solutions. If you are in a bad state, feeling sluggish, lethargic, down, helpless, or overwhelmed then you are not very resourceful.

Nogle gode forslag til en oversættelse af state of congruency? PFT.
Barbara Østergaard
Denmark
hviler i sig selv
Explanation:
Jeg mener udtrykket "hviler i sig selv" vil dække både congruency (en indre harmoni), truth (man kender sine egne svagheder)og strength (glædeligt nok også sine egne stærke sider).

En person der hviler i sig selv og har et klart perspektiv er langt bedre istand til at komme op med løsninger ... end en person der bare har det skidt, føler sig nede, osv.

Mhv
Charlotte

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 19:50:12 (GMT)
--------------------------------------------------

man kan også sige en \"person besidder en indre ro\"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:08:19 (GMT)
--------------------------------------------------

eller: har ro i sindet

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:34:58 (GMT)
--------------------------------------------------

eller: har ro i sindet
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Tak skal du ha'.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2har/føler/ er i besiddelse af indre harmonyxxxlone
5Når du føler en indre harmoni, ...Brian Rand
4hviler i sig selv
Charlotte Langbeen
5 -1i harmoniLingua DK
4 -1tilstand af harmony, (osv.)Suzanne Blangsted


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
har/føler/ er i besiddelse af indre harmony


Explanation:
håber det hjælper lidt!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 15:35:23 (GMT)
--------------------------------------------------

not harmony, but \'harmoni\'


    x
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Brian Rand
10 mins
  -> Mange tak!

agree  xxxschwensen
13 mins
  -> Tak for det!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
tilstand af harmony, (osv.)


Explanation:
Kongruens kan vel også bruges på dansk, men i denne sammensætning mener jeg at harmony er bedst.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 15:47:49 (GMT)
--------------------------------------------------

harmoni selvf. Tilstand af harmoni

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Brian Rand: "Harmoni" - ikke "Harmony"
9 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
i harmoni


Explanation:
Jeg er enig med Lone, men på denne adresse gives en forklaring af udtrykket.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 15:39:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Det første http:// skal selvfølgelig fjernes, så skulle adressen gerne \"virke\".

http://www.journeytogenius.com/Encyclo/copyguid.htm


    Reference: http://www.journeytogenius.com/Encyclo/copyguid.htm
Lingua DK
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Brian Rand: "Harmoni" - ikke "Harmony"
8 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Når du føler en indre harmoni, ...


Explanation:
Harmoni (NOT "Harmony"!)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 15:48:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Please notice that \"Harmony\" is spelled \"Harmoni\" in Danish. Good luck!

Brian Rand
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hviler i sig selv


Explanation:
Jeg mener udtrykket "hviler i sig selv" vil dække både congruency (en indre harmoni), truth (man kender sine egne svagheder)og strength (glædeligt nok også sine egne stærke sider).

En person der hviler i sig selv og har et klart perspektiv er langt bedre istand til at komme op med løsninger ... end en person der bare har det skidt, føler sig nede, osv.

Mhv
Charlotte

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 19:50:12 (GMT)
--------------------------------------------------

man kan også sige en \"person besidder en indre ro\"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:08:19 (GMT)
--------------------------------------------------

eller: har ro i sindet

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:34:58 (GMT)
--------------------------------------------------

eller: har ro i sindet

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665
Grading comment
Tak skal du ha'.