KudoZ home » English to Danish » Other

contractor staff

Danish translation: kontraktansatte (medarbejdere)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contractor staff
Danish translation:kontraktansatte (medarbejdere)
Entered by: Lingua DK

15:51 May 6, 2003
English to Danish translations [PRO]
English term or phrase: contractor staff
i et større olieselskab - de er altså fastansatte i firmaet. Hvad kalder man dem på dansk??
Lingua DK
Denmark
kontraktansatte (medarbejdere)
Explanation:
x
Selected response from:

Jørgen Madsen
Grading comment
Mange tak. Hilsen Susanne
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kontraktansatte (medarbejdere)
Jørgen Madsen
4kontraktansatte eller kontraktstab
Suzanne Blangsted


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kontraktansatte (medarbejdere)


Explanation:
x

Jørgen Madsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 416
Grading comment
Mange tak. Hilsen Susanne

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PCovs: Jeg tror også 'lønarbejdere' kan bruges, hvis der skal angives en kontrast til øvrige folk, der arbejder for firmaet, eks.v. underleverandører.
4 mins

agree  Bente Vestergaard
25 mins

disagree  Mads Grøftehauge: Jeg er ikke 100% sikker på at de er fastansatte i firmaet, som Susanne siger. Det ville hedder 'contract staff'. Jeg tror at der er tale om ansatte hos en ekstern entreprenør/underleverandør.
16 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kontraktansatte eller kontraktstab


Explanation:
eller per diem personale

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808