KudoZ home » English to Danish » Other

green carpet

Danish translation: Påklædning til udendørs arrangement


19:31 May 26, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
English term or phrase: green carpet
Hvad betyder det, når der i en invitation står:
Dresscode: Green carpet
Lingua DK
Denmark
Danish translation:Påklædning til udendørs arrangement
Explanation:
Jeg har kigget efter "green carpet reception", og det virker meget som om, det betyder udendørs reception. Når der står noget med dress code, er det vel meget sandsynligt, at det betyder, man skal klæde sig efter, at det foregår udendørs.
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
Tak til alle. Det var gode, sandsynlige forslag, og jeg håber, at det er det rigtige.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2Påklædning til udendørs arrangement
Jeanette Brammer
1Uformel
Charlotte Langbeen


Discussion entries: 1





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Uformel


Explanation:
Men det er et gæt. Red carpet - så er det vel normalt højtideligt og med lange kjoler!

Men det er kun et gæt!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 20:22:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Kunne det f.eks. være en havefest? Jeg kan ikke finde det nogen steder!

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jorgen Leth: har aldrig hørt det udtryk før
2 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
Påklædning til udendørs arrangement


Explanation:
Jeg har kigget efter "green carpet reception", og det virker meget som om, det betyder udendørs reception. Når der står noget med dress code, er det vel meget sandsynligt, at det betyder, man skal klæde sig efter, at det foregår udendørs.


    Reference: http://members.tripod.com/~Blue_Lena/2003tour.html
Jeanette Brammer
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Tak til alle. Det var gode, sandsynlige forslag, og jeg håber, at det er det rigtige.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jmadsen: Tyder på noget både uformelt og udendørs, er formodentlig et synonym for kunstgræs (?). Se f.eks. http://www.philvitale.com/citylights/news.htm
1 hr

agree  Suzanne Blangsted: udendørs
7 hrs