KudoZ home » English to Danish » Other

fuel economy

Danish translation: lavt brændstofforbrug


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fuel economy
Danish translation:lavt brændstofforbrug
Entered by: Susanne Roelands

16:27 Dec 3, 2003
English to Danish translations [PRO]
English term or phrase: fuel economy
A durable diesel engine provides exceptional performance, fuel economy and long life.

Hvordan oversættes det bedst?
Lavt brændstofforbrug eller er der et bedre udtryk?
Susanne Roelands
Portugal
lavt brændstofforbrug
Explanation:
Som du selv har foreslået, kan man bruge 'lavt brændstofforbrug'. Der findes en del relevante hits på Google bl.a. fra Volvo.

"Lav indre friktion og variabel knastakselindstilling på udstødningssiden giver lavt brændstofforbrug og renere udstødning ..."
Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4lavt brændstofforbrug
Christina Clark
5 +2brændstoføkonomiSuzanne Blangsted


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
brændstoføkonomi


Explanation:
brændstof is fuel

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jeanette Brammer: Jo, men så er man nødt til at sige, at den har en god brændstoføkonomi
6 mins
  -> ordet exceptional kan omskrives til mange andre ord en god

agree  Mads Grøftehauge: 'god' ligger jo i 'exceptional', som gælder for hele opremsningen. Så Jeanette har altså ikke ret i sin kritik. 'Fremragende ... brændstoføkonomi', bliver det så.
30 mins
  -> fremragende er en god oversættelse af exceptional

agree  Anne Marie Sixtensson
1 hr
  -> tak

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
lavt brændstofforbrug


Explanation:
Som du selv har foreslået, kan man bruge 'lavt brændstofforbrug'. Der findes en del relevante hits på Google bl.a. fra Volvo.

"Lav indre friktion og variabel knastakselindstilling på udstødningssiden giver lavt brændstofforbrug og renere udstødning ..."


    www.volvocars.dk/Showroom/S60/Experience/ Performance/Engine/
Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Suzanne Blangsted: det er "economy" and not "use" i dette spørgsmål
26 mins
  -> Jeg tror, at 'fuel economy' i dette tilfælde er lig med 'lavt brændstofforbrug'. Jeg tror ikke 'exceptional' går på 'fuel economy', men udelukkende på 'performance'.

agree  jmadsen
2 hrs

agree  Tore Bjerkek
19 hrs

agree  Pernille Chapman: Jeg tror også, at "fuel economy" står for sig selv - det drejer sig vel om effektivitet frem for noget andet.
1 day 20 hrs

agree  Jorgen Leth
11 days