Chorus Master

Danish translation: (kor)syngemester

English term or phrase:Chorus Master
Danish translation:(kor)syngemester
Entered by: Ann Louise Rodríguez

19:17 Mar 28, 2018
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary - Other / Opera
English term or phrase: Chorus Master
The decision about whether to offer an extension will be taken by the OperaChef in consultation with the Chorus Master.

Kormester, kapelchef eller ... ?

Pft ;)
Ann Louise Rodríguez
Denmark
syngemester
Explanation:
Det kgl. teater har en korsyngemester
Selected response from:

Else Agersnap
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1korleder
Pernille Kienle
4syngemester
Else Agersnap
4kormester
Sven Petersson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
chorus master
korleder


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2018-03-28 19:50:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emotionalintelligenceatwork.com/chorus-master/ - jeg tror stadig, at chorus master er korlederen og chorus manager evt. er dirigenten? Prøv at søge online efter definition på, hvad hhvs. chorus master og chorus manager gør. Definitionerne overlapper, synes jeg. Hvilket kor er der tale om her? Evt. kan du se jobbeskrivelserne på deres hjemmeside?

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2018-03-28 19:58:14 GMT)
--------------------------------------------------

Okay held og lykke!


    https://da.wikipedia.org/wiki/Korleder
Pernille Kienle
Canada
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Men ... They will also consult with the Chorus Manager and the Chorus Tillidsman.

Asker: Det er Det Kongelige Teater. Jeg googler lidt (mere) ;)

Asker: Chorus Manager - korleder Choros Master - syngemester Korrekt?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Poul Moller: Hvis du søger på kormester, ser du at det stort set kun er norske hits. På dansk siger vi korleder.
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chorus master
kormester


Explanation:
:o)


    Reference: http://operabase.com/diary.cgi?lang=no&code=sdkoo&season=201...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chorus master
syngemester


Explanation:
Det kgl. teater har en korsyngemester

Else Agersnap
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Tak for hjælpen ;)
Notes to answerer
Asker: Supet, tak ;)

Asker: Super, sorry.