hypervigilant

Danish translation: overopmærksom

English term or phrase:hypervigilant
Danish translation:overopmærksom
Entered by: Barbara Østergaard

21:17 Nov 16, 2006
English to Danish translations [PRO]
Psychology / coaching
English term or phrase: hypervigilant
As with many children who come from alcoholic homes, she was hypervigilant and very responsible.
Barbara Østergaard
Denmark
overopmærksom
Explanation:
Jeg har ikke meget forklaring - det er bare mit bud :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-11-17 03:04:59 GMT)
--------------------------------------------------

Faktisk fandt jeg ved en hurtig Google-søgning på overopmærksom dette link, som handler om børn af alkoholiske forældre.
http://www.sst.dk/Forebyggelse/Alkohol_narkotika_og_tobak/Al...
Selected response from:

Lisa Villeneuve
Grading comment
Tak for hjælpen! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1overopmærksom
Lisa Villeneuve
3 +1overvagtsom; overdrevent vagtsom
Randi Stenstrop
1hypervågen
Christina Keating


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hypervågen


Explanation:
?

Christina Keating
United States
Native speaker of: English

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overvagtsom; overdrevent vagtsom


Explanation:
på "overvagtsom" er der et enkelt hit - men ikke i nogen fagpsykologisk sammenhæng.


    Reference: http://www.kb.dk/ktss/clarte/1927/n07/a09/
Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua Danica: ekstremt vagtsom, overmåde vagtsom
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overopmærksom


Explanation:
Jeg har ikke meget forklaring - det er bare mit bud :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-11-17 03:04:59 GMT)
--------------------------------------------------

Faktisk fandt jeg ved en hurtig Google-søgning på overopmærksom dette link, som handler om børn af alkoholiske forældre.
http://www.sst.dk/Forebyggelse/Alkohol_narkotika_og_tobak/Al...

Lisa Villeneuve
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Haxen: Jeg ville ikke bruge vagtsom her. I mine ører er det noget man er på sine egne vegne. Her tror jeg mere det er "parat til at træde til".
1 day 51 mins