KudoZ home » English to Danish » Psychology

bipolar

Danish translation: bipolar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bipolar
Danish translation:bipolar
Entered by: Edith Schuetze

17:47 Mar 27, 2007
English to Danish translations [PRO]
Medical - Psychology / Engelsk-dansk ordbogsprojekt
English term or phrase: bipolar
bipolar disease
Edith Schuetze
Denmark
bipolar
Explanation:
Jeg ville nok sige "bipolar":
"Diagnosen bipolar affektiv lidelse (i det følgende blot benævnt bipolar lidelse) har været anvendt herhjemme siden 1994, hvor WHOs klassifikationssystem, International Classification of Diseases, 10. udgave (ICD-10) blev indført som officielt diagnosesystem."
Selected response from:

Rikke Stenlev
Denmark
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bipolar
Rikke Stenlev
3 +1bipolarJohn Geary
3bipolær
Rikke Lyksbo


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bipolær


Explanation:
bipolær lidelse

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-03-27 17:55:12 GMT)
--------------------------------------------------

bipolar lidelse giver flere hits på Google

Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bipolar


Explanation:
Jeg ville nok sige "bipolar":
"Diagnosen bipolar affektiv lidelse (i det følgende blot benævnt bipolar lidelse) har været anvendt herhjemme siden 1994, hvor WHOs klassifikationssystem, International Classification of Diseases, 10. udgave (ICD-10) blev indført som officielt diagnosesystem."


    Reference: http://www.depressionsforeningen.dk/bipolar.php
    Reference: http://www.astrazeneca.dk/bipolar
Rikke Stenlev
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rikke Lyksbo: Skrev det faktisk også efter 8 minutter;-)
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bipolar


Explanation:
Bipolar (med "a") synes at vaere den praecise oversaettelse

Example sentence(s):
  • Bipolar affektiv lidelse hos unge
John Geary
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rikke Lyksbo: Samme kommentar som ovenfor:-)
9 hrs