KudoZ home » English to Danish » Science

lab wipe

Danish translation: laboratorieserviet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lab wipe
Danish translation:laboratorieserviet
Entered by: Beate Boysen

13:16 Dec 12, 2003
English to Danish translations [PRO]
Science
English term or phrase: lab wipe
Blot the sensor cap dry with a soft cloth or lab wipe.
Beate Boysen
Laboratorieserviet
Explanation:
Det tror jeg, det kan også kan være, for jeg har set tilfælde, hvor disse "wipes" var til engangsbrug - altså i stil med de dér kleenexbokse, man kan købe. Derfor serviet i stedet for klud, men jeg er da ikke helt sikker i min sag.
Selected response from:

Hanne Flor
Denmark
Grading comment
Tak for det. Det var lige det, jeg skulle bruge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2LaboratorieservietHanne Flor
5laboratoriekludKatja Helmich
3laboratorie-aftørringskludxxxlone


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laboratorie-aftørringsklud


Explanation:
er mit gæt!


    x
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
laboratorieklud


Explanation:
jeg har lige kigget på de klude vi bruger og de hedder bare professionelle klude. Jeg tror ikke der er en bestemt oversættlse, så jeg ville bare kalde dem laboratorieklude.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 14:26:00 (GMT)
--------------------------------------------------

eller en blød laboratorieklud...

Katja Helmich
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 22

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Laboratorieserviet


Explanation:
Det tror jeg, det kan også kan være, for jeg har set tilfælde, hvor disse "wipes" var til engangsbrug - altså i stil med de dér kleenexbokse, man kan købe. Derfor serviet i stedet for klud, men jeg er da ikke helt sikker i min sag.


    Reference: http://dk.vwr.com/app/search/Results?da_DK_go/
Hanne Flor
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 41
Grading comment
Tak for det. Det var lige det, jeg skulle bruge.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
1 hr

agree  Anna Haxen: I det laboratorium hvor jeg arbejder, kalder vi det bare køkkenrulle, men det er vist lige lovlig husmoderligt!
17 hrs