KudoZ home » English to Danish » Sports / Fitness / Recreation

pro

Danish translation: pro


08:45 Mar 21, 2007
English to Danish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / golf
English term or phrase: pro
Jeg ved godt at en "pro" basalt set er en træner, men er det konventionen at oversætte det ?
Problemet opstår især i sammensætninger f.eks. "head/assistant pro", hvor det bliver meget engelsk, hvis man bibeholder udtrykket pro, for man kan jo ikke så godt sige pro-assistent ?
TineW
United Kingdom
Danish translation:pro
Explanation:
man anvender helt sikkert 'pro', og så kan man gradere, alt efter hvor mange pro'er der er i klubben. Jeg har ikke hørt begrebet 'pro-assistent', men derimod 'assistenten' ... jeg har spillet i 30 år og er blevet trænet af mange forskellige pro'er. Vi kalder dem også for trænere (man går f.eks. til juniortræning) ...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-03-21 08:57:32 GMT)
--------------------------------------------------



her er et link fra min klub:

http://www.furesoegolfklub.dk/sw297.asp


Jeg har nu aldrig hørt nogen anvende de titler, som Russel og Chris står opført med ... Men det kan da måske give dig lidt inspiration.
Selected response from:

Peter Adolph
Grading comment
Det er vist åbenbart lidt af en smagssag om man vil oversætte det eller ej. Jeg lader det stå ved pro.
Tak for alle svarene
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pro
Peter Adolph
4træner
Diarmuid Kennan
4head-pro/assisterende golfpro
Susanne Roelands


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
head-pro/assisterende golfpro


Explanation:
Se link


    Reference: http://www.ladanesa.com/article
Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
træner


Explanation:
Golfonline.dk, som er nok den mest populær golf site herhjemme anvender 'træner', f.eks. "Den 28-årige golf træner fra Thisted har levet et forholdsvis anonymt liv som professionel golfspiller".

http://www.golfonline.dk/kategori.asp?kat=ECCO Tour&nyheder_...

Diarmuid Kennan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pro


Explanation:
man anvender helt sikkert 'pro', og så kan man gradere, alt efter hvor mange pro'er der er i klubben. Jeg har ikke hørt begrebet 'pro-assistent', men derimod 'assistenten' ... jeg har spillet i 30 år og er blevet trænet af mange forskellige pro'er. Vi kalder dem også for trænere (man går f.eks. til juniortræning) ...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-03-21 08:57:32 GMT)
--------------------------------------------------



her er et link fra min klub:

http://www.furesoegolfklub.dk/sw297.asp


Jeg har nu aldrig hørt nogen anvende de titler, som Russel og Chris står opført med ... Men det kan da måske give dig lidt inspiration.

Peter Adolph
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Det er vist åbenbart lidt af en smagssag om man vil oversætte det eller ej. Jeg lader det stå ved pro.
Tak for alle svarene

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
5 hrs