KudoZ home » English to Danish » Sports / Fitness / Recreation

sport utility vehicle

Danish translation: firehjulstrækker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sport utility vehicle
Danish translation:firehjulstrækker
Entered by: Edith Schuetze

17:33 Mar 27, 2007
English to Danish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Engelsk-dansk ordbogsprojekt
English term or phrase: sport utility vehicle
Betegner formodentlig de amerikanske køretøjer, som kører rundt på de store sportsterrænner på amerikanske universiteter og offentligt tilgængelige sportspladser.

Hvad ville vi kalde disse paa dansk?
Edith Schuetze
Denmark
firehjulstrækker
Explanation:
Dette er det mest anvendte danske udtryk for "SUV". Sommetider staves det "firhjulstrækker" ( se http://lifestyle.euroinvestor.dk/View.aspx/Article/9487896/V... ).
Håber det hjælper..... :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3SUV
Susanne Roelands
4 +1firehjulstrækker
Jens Kaestel


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
SUV


Explanation:
Mange hits på google

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-27 18:58:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://da.wikipedia.org/wiki/SUV



    www.bilguiden.dk/CategorySearch/Default.cfm?Section=SecUsedCar - 21k -
Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish
Notes to answerer
Asker: Kan I give lidt mere hjaelp. Er ikke lykkedes med at finde en passende URL paa google, som viser udtrykket.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rikke Lyksbo: www.ordbogen.com
3 mins

agree  xxxlone
19 mins

agree  Jande: Jeg hoerte udtrykket, da jeg var i Danmark
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
firehjulstrækker


Explanation:
Dette er det mest anvendte danske udtryk for "SUV". Sommetider staves det "firhjulstrækker" ( se http://lifestyle.euroinvestor.dk/View.aspx/Article/9487896/V... ).
Håber det hjælper..... :-)

Example sentence(s):
  • Land Cruiser VX100 er Toyotas største firehjulstrækker.
  • Politisk korrekt firehjulstrækker

    Reference: http://www.bil-online.dk/tests/0403-toyota-landcruiser-vx100...
    Reference: http://politiken.dk/forbruger/biler/bilanmeldelser/article14...
Jens Kaestel
Australia
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diarmuid Kennan
7 hrs
  -> tak Diarmuid