KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

ColorShield Hood

Danish translation: Farveafskærmningshætte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ColorShield Hood
Danish translation:Farveafskærmningshætte

13:16 Nov 27, 2001
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Monitor Feature
English term or phrase: ColorShield Hood
Controls the glare from ambient light that can affect color perception ....

Any help appreciated!
xxxlone
Canada
farveafskærmningsskjold/-hætte
Explanation:
det er mit bedste bud

hilsen henning
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Thanks to everyone for taking the time to answer. Henning, I chose your answer because 'hood' is not a screen but 'en hætte' so your translation fits. Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4farveafskærmningsskjold/-hætteHenning Andersen
4Farvebeskyttende skærm imod genskinCarole Muller
3farvehætteSuzanne Blangsted


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
farveafskærmningsskjold/-hætte


Explanation:
det er mit bedste bud

hilsen henning

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216
Grading comment
Thanks to everyone for taking the time to answer. Henning, I chose your answer because 'hood' is not a screen but 'en hætte' so your translation fits. Thanks!

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
farvehætte


Explanation:
Shield er en skærm
Hood er en hætte
Men skærm er også en slags hætte.
Jeg har aldrig oversat colorshield hood men måske kan du bruge en farvehætte.


    dansk-amerikaner
Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Farvebeskyttende skærm imod genskin


Explanation:
Det er jo farverne der skal beskyttes, så jeg tænkte, at "farvebeskyttende" passende kunne oversætte "ColourShield"

Så kommer "skærm" ind som oversættelse for "hood". Så hele oversættelsen bliver:"farvebeskyttende skærm imod genskin" eller "farvebeskyttende skærmbeskyttelse"

Det er svært at forestille sig hvordan anordningen ser ud.

Du kunne måske også sige "lysfilter" eller "genskærfilter" "skærmfilter" eller "farveskærmfilter" men det drejer sig vel om noget andet end sådant et filter man sætter ovenpå skærmen?

Se for eks denne tekst:

"Skærmfilter-Voltfree har mange fordele, og giver først og fremmest en bedre synergonomi. Ved at bruge et skærmfilter minimeres reflekser og genskin ,og kontrasten på skærmen øges væsentligt. Glasset i skærmfiltret tillader 62% af lyset fra skærmen at trænge igennem, og man opnår derved en slags solbrille effekt"

kilde:http://www.ergo-partner.dk/Ergoshop/default.asp

Carole Muller
Denmark
PRO pts in pair: 11