KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Bypass, impeller type pump

Danish translation: Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen

08:18 Mar 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / tractor manual
English term or phrase: Bypass, impeller type pump
List of specs - no context
Kate Persson
Denmark
Danish translation:Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen
Explanation:
Noget der dukkede fra min underbevidsthed...........
Selected response from:

Kjeld Holm
Grading comment
Hej

Den napper jeg - jeg kender jo dit niveau.

MVH
Kate
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4A suggestion.......
Christina Clark
4Omføring, lamelpumpetype
Susanne Roelands
4Another suggestion
xxxschwensen
3Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen
Kjeld Holm


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Omføring, lamelpumpetype


Explanation:
Bypass can also be "afledning" or simply "bypass".

Susanne Roelands
Portugal
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 312
The asker has declined this answer

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen


Explanation:
Noget der dukkede fra min underbevidsthed...........

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Hej

Den napper jeg - jeg kender jo dit niveau.

MVH
Kate

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A suggestion.......


Explanation:
impeller= skovhjul

Bypass= omløb (ex. bypass valve= omløberventil)
Ref.:
Bilteknisk Ordbog, Engelsk-Dansk, Teknisk Forlag

Håber du kan bruge det til noget!

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Another suggestion


Explanation:
Prøv at slå det op i Eurodicautom (http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller#15), der er en masse forskellige bud på 'impeller pump' (pumpehjul, rotationspumpe, etc.) De kan måske hjælpe.

xxxschwensen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 54
Grading comment
Tak, det gør jeg. Men oversætterne vil nok optjene point
The asker has declined this answer
Comment: Tak, det gør jeg. Men oversætterne vil nok optjene point