KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Assign the correct Hexadecimal.

Danish translation: hexadecimal værdi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hexadecimal
Danish translation:hexadecimal værdi
Entered by: Gitte Gifford

15:31 Oct 21, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Canon Printer vejledning
English term or phrase: Assign the correct Hexadecimal.
Assign the correct Hexadecimal.
Uddrag fra en Canon printervejledning i forbindelse med valg af kodeord.
Gitte Gifford
tilknytte den korrekte hexadecimale værdi
Explanation:
denne version er lidt mere i overensstemmelse med sprogbrug, mener jeg.
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Tak for din hjælp.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tilknytte det korrekte hexadecimalSuzanne Blangsted
3tilknytte den korrekte hexadecimale værdiHenning Andersen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tilknytte det korrekte hexadecimal


Explanation:
talsystem med grundtallet 16;
benyttes ofte af computere, da et tocifret hexadecimalt tal passer præcist til en byte.
Som cifre benyttes tallene 0 til 9 og bogstaverne A til F, der her står for de decimale tal 10 til 15. (fra IT Leksikon)


Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Tettinek
6 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tilknytte den korrekte hexadecimale værdi


Explanation:
denne version er lidt mere i overensstemmelse med sprogbrug, mener jeg.

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216
Grading comment
Tak for din hjælp.