KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

skid-steer loader

Danish translation: skid-steer


08:55 Apr 1, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: skid-steer loader
construction and agricultural equipment
Mette
Danish translation:skid-steer
Explanation:
Her i firmaet, hvor vi producerer hydraulikkomponenter, anvender vi også skid-steer/skid-steering på dansk. I tyske tekster oversættes skid-steering til Panzersteuerung. Nu ved jeg godt dette er funktioen, og det er applikationens navn du efterlyser. Håber alligevel at kunne have været til lidt hjælp. Jeg kan yderligere oplyse, at i de applicationer, jeg kender til, betegner skid-steering at udstyringen og dermed olietilførslen sker til den ene side.
Selected response from:

inger
Grading comment
Tak for hjælpen - dit svar løste ikke helt problemet, men var oplysende.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2frontlæsser
Lisbeth Mejer
4skid-steeringer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
frontlæsser


Explanation:
Det er det udtryk, vi har fundet, i hvert fald.... og som adskillige fabrikanter anvender.

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 486

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Clark
7 mins

agree  Suzanne Blangsted
7 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skid-steer


Explanation:
Her i firmaet, hvor vi producerer hydraulikkomponenter, anvender vi også skid-steer/skid-steering på dansk. I tyske tekster oversættes skid-steering til Panzersteuerung. Nu ved jeg godt dette er funktioen, og det er applikationens navn du efterlyser. Håber alligevel at kunne have været til lidt hjælp. Jeg kan yderligere oplyse, at i de applicationer, jeg kender til, betegner skid-steering at udstyringen og dermed olietilførslen sker til den ene side.

inger
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Tak for hjælpen - dit svar løste ikke helt problemet, men var oplysende.