KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Lower hinge pin

Danish translation: nederste hængselbolt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lower hinge pin
Danish translation:nederste hængselbolt
Entered by: Suzanne Blangsted

19:33 Dec 3, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Lower hinge pin
Hej allesammen,

Det er en del af en lukke-mekanisme til et køleskab.

Ilustrationen viser noget der ligner en slags bolt.

Tak for hjælpen,

Ann Louise
Ann Louise Rodríguez
Denmark
nederste hængselbolt
Explanation:
iht L&H tekniske ordbog -
nederste er kun hvis der ikke er andre pins below this one.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Hej Blangsted,

Det lyder rigtigt, mange tak for hjælpen.

Saludos,

Ann Louise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nederste hængselboltSuzanne Blangsted
3 +1hængselbolt/charnierboltHenning Andersen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hængselbolt/charnierbolt


Explanation:
siger Eurodic

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisbeth Mejer: eller hængseltap
7 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nederste hængselbolt


Explanation:
iht L&H tekniske ordbog -
nederste er kun hvis der ikke er andre pins below this one.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Hej Blangsted,

Det lyder rigtigt, mange tak for hjælpen.

Saludos,

Ann Louise