KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Coffee capture pod

Danish translation: kaffeopsamlingsfilter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:coffee capture pod
Danish translation:kaffeopsamlingsfilter
Entered by: xxxlone

17:20 Dec 12, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / cafetiere (stempelkande)
English term or phrase: Coffee capture pod
Til brug ved stempelkande.

"Fill the COFFEE CAPTURE POD with ground coffee, place in cafetiere and pour on boiling water."
xxxlone
Canada
kaffeopsamlingsfilter
Explanation:
i stil med Annas løsning, men jeg tror mere på denne betegnelse helt spontant.
Selected response from:

Lisbeth Mejer
Germany
Grading comment
Mange tak for hjælpen, Lisbeth, og tak for alle de andre svar. Det var svært at vælge, men dette svar er det bedste i sammenhænget. Jeg havde selv tænkt på filtertragt, men var ikke helt tilfreds med det valg, så her får jeg 'filter' med i købet.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kaffeopsamler
Susanne Roelands
4kaffeopsamlingsfilter
Lisbeth Mejer
4kaffekolbeSuzanne Blangsted
3glaskandeCecilia Gammeltoft-Hansen


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glaskande


Explanation:
Tror jeg

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 437

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kaffekolbe


Explanation:
kan du brute dette? See billeder
http://www.cucinadirect.com/go/Category_19.html


    Reference: http://www.cucinadirect.com/go/Category_19.html
Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kaffeopsamler


Explanation:
Det er mit gæt. Kaffen forbliver i denne "opsamler". Se link




    Reference: http://www.cotswold.com/culinare/selectrangemartcafe.html
Susanne Roelands
Portugal
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 312

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Haxen
12 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kaffeopsamlingsfilter


Explanation:
i stil med Annas løsning, men jeg tror mere på denne betegnelse helt spontant.

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 486
Grading comment
Mange tak for hjælpen, Lisbeth, og tak for alle de andre svar. Det var svært at vælge, men dette svar er det bedste i sammenhænget. Jeg havde selv tænkt på filtertragt, men var ikke helt tilfreds med det valg, så her får jeg 'filter' med i købet.