KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

float hinge pin

Danish translation: stiften (palen) i svømmerhængslet


04:52 Dec 20, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: float hinge pin
The symptom of “Oil dilution when the engine is not running” is typically caused by dirt or debris wedged between the carburetor’s inlet needle and seat. It can also be caused by the float hinge pin sticking, or a defective or mis-adjusted float.
Randi Stenstrop
Danish translation:stiften (palen) i svømmerhængslet
Explanation:
Der må her være tale om en stift eller pal, en del af hængslet, og som jeg ikke mener må forveksles med svømmernålen (derfor ville jeg ikke bruge nål i denne forbindelse). Nedenfor har du instruktioner om udskiftning af karburator på dansk og her bruges stift og i den anden reference finder du et billede af din "float hinge pin" på engelsk.

Jeg ville oversætte det:
Det kan også skyldes at stiften (palen) i svømmerhængslet har sat sig fast, eller en beskadiget/fejljusteret svømmer.
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stiften (palen) i svømmerhængslet
Charlotte Langbeen
4svømmerhængslets nål
Sven Petersson
4 -1karburatornålCecilia Gammeltoft-Hansen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
karburatornål


Explanation:
http://www.taunus.dk/teknik/fault-b.htm

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 437

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Please see my answer!
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
svømmerhængslets nål


Explanation:
The pin that provides the pivot point for the float.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 672

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stiften (palen) i svømmerhængslet


Explanation:
Der må her være tale om en stift eller pal, en del af hængslet, og som jeg ikke mener må forveksles med svømmernålen (derfor ville jeg ikke bruge nål i denne forbindelse). Nedenfor har du instruktioner om udskiftning af karburator på dansk og her bruges stift og i den anden reference finder du et billede af din "float hinge pin" på engelsk.

Jeg ville oversætte det:
Det kan også skyldes at stiften (palen) i svømmerhængslet har sat sig fast, eller en beskadiget/fejljusteret svømmer.


    Reference: http://www.netrep.dk/e-mails/motor-karb-gaar_istaa_tomgang.h...
    Reference: http://www.tocmp.com/manuals/Carbs/Ford/F1100/indexf1.htm
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665