served by

Danish translation: betjenes via

08:57 Oct 25, 2005
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Tourism & Travel / Lufthavne
English term or phrase: served by
Some destinations may be served by regional departures.

PFT!
Barbara Østergaard
Denmark
Danish translation:betjenes via
Explanation:
Man skal jo skrive i dette felt for at sende :)

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-10-25 09:17:46 GMT)
--------------------------------------------------

Hej Barbara!
Jeg mener, at der skal stå: Visse destinationer betjenes muligvis via regionale afgange.

Men 'dækkes af', som Liset nyland skriver er jo også fint.
VH
Poul
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Tak skal I ha'! Jeg har valgt en lidt anden konstruktion, nemlig "I forbindelse med visse destinationer kan der være regionale afgange."
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dækkes af / beflyves via
Liset Nyland
4 +2betjenes via
Poul Moller


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
betjenes via


Explanation:
Man skal jo skrive i dette felt for at sende :)

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-10-25 09:17:46 GMT)
--------------------------------------------------

Hej Barbara!
Jeg mener, at der skal stå: Visse destinationer betjenes muligvis via regionale afgange.

Men 'dækkes af', som Liset nyland skriver er jo også fint.
VH
Poul

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Tak skal I ha'! Jeg har valgt en lidt anden konstruktion, nemlig "I forbindelse med visse destinationer kan der være regionale afgange."

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Andersen
7 mins

agree  Liset Nyland
15 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dækkes af / beflyves via


Explanation:
En af dem med mange muligheder..

"beflyves" er et mystisk ord, som jeg fandt på ordbogen.com. Synes lige det skulle med :)


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-10-25 09:17:49 GMT)
--------------------------------------------------

I så fald må det vel lyde noget i retning af:

Nogle destinationer betjenes/dækkes/beflyves/serviceres med lokale rutefly ..

Liset Nyland
Italy
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aic: Jeg synes nu ikke "beflyves" er et mystisk ord, det er da vist en ganske almindelig term i rejsesproget....
6 mins

agree  Poul Moller: Jeg synes faktisk dit "Dækkes af" er den bedste formulering :)
8 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search