KudoZ home » English to Dutch » Accounting

OWNED LAND AND LAND IMPROVEMENT COSTS

Dutch translation: grondbezit en de kosten van het gebruiksgereedmaken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:OWNED LAND AND LAND IMPROVEMENT COSTS
Dutch translation:grondbezit en de kosten van het gebruiksgereedmaken
Entered by: TT&V

18:21 Mar 11, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: OWNED LAND AND LAND IMPROVEMENT COSTS
Nog zo'n term. Is vertaald met: GROND IN EIGENDOM & GRONDONTSLUITINGEN

Iemand een beter idee?
TT&V
grondbezit en de kosten van het gebruiksgereedmaken
Explanation:
Niet bekend is waarvoor de grond wordt gereed gemaakt?
Voor bebouwing? Dan 'bouwrijp'.
Voor landbouw? Dan 'ontginning'.
Selected response from:

Albert Stufkens
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3grondbezit en de kosten van het gebruiksgereedmaken
Albert Stufkens
2land in eigendom en grondverbeteringskosten
Steven Mertens


Discussion entries: 1





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
owned land and land improvement costs
land in eigendom en grondverbeteringskosten


Explanation:
Heb grondverbeteringskosten slechts één keer teruggevonden op google (http://www.recticel.com/Pdf/Annual_Reports/NL/2005/Annual_Fi... Andere mogelijk vertalingen zijn misschien "kosten voor ruimtelijke ordening", "kosten voor saneringswerken", ... Moeilijk te bepalen welke term hier het best past.

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
owned land and land improvement costs
grondbezit en de kosten van het gebruiksgereedmaken


Explanation:
Niet bekend is waarvoor de grond wordt gereed gemaakt?
Voor bebouwing? Dan 'bouwrijp'.
Voor landbouw? Dan 'ontginning'.

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19