KudoZ home » English to Dutch » Accounting

identified financial statements

Dutch translation: de betreffende jaarrekening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:identified financial statements
Dutch translation:de betreffende jaarrekening
Entered by: TT&V

07:02 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: identified financial statements
Copy of identified financial statements,

Zou dit ons nl begrip vastgestelde balans en winst-en-verliesrekening zijn?
TT&V
de betreffende jaarrekening
Explanation:
zou ik zeggen, als dat in de context past. "vastgesteld" lijkt me een brug te ver.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4onderscheiden jaarrekeningen
Kitty Brussaard
3 +1de betreffende jaarrekening
Ron Willems


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de betreffende jaarrekening


Explanation:
zou ik zeggen, als dat in de context past. "vastgesteld" lijkt me een brug te ver.

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erik Boers: Akkoord met jaarrekening, maar ik zou het wel op vastgesteld houden - in de betekenis van goedgekeurd (b.v. door de aandeelhouders).//Je kunt gelijk hebben. Alles hangt af van de zin die voorafgaat en/of volgt.
19 mins
  -> dank je Erik. maar ik zie op Google geen hits voor "identified" in de zin van "vastgesteld", vandaar dat ik denk dat ze gewoon de betreffende / eerder genoemde / aangeduide jaarrekening bedoelen...

agree  Kitty Brussaard: Het lijkt erop dat 'identified' in deze context vooral verwijst naar 'identification by auditors (or other parties)' van de jaarrekeningen die deel uitmaken van een (audit)rapportage
8 hrs
  -> dank je wel, Kitty. "voornoemde" lijkt me de meest waarschijnlijke interpretatie, maar uiteindelijk beslist de context natuurlijk

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderscheiden jaarrekeningen


Explanation:
Zie bijv. onderstaande links:

In de directieverslagen in de onderscheiden jaarrekeningen 2004 en 2005 meldt de directeur. van de KKP met betrekking tot de reorganisatie dat in beide ...
www2.nijmegen.nl/.../362421/R20061206IS_d10_CollegeB&W_jaarrekeningen_2004_en_2005_NV_MENSEC.pdf

In de onderscheiden jaarrekeningen zal een overzicht betreffende de inzet schoolbudget worden opgenomen. Dit overzicht zal worden toegevoegd aan dit ...
www.deventer.nl/.../2894/200426591WCOIntegratiekostenopenba...

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12