KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

house ads

Dutch translation: in-house advertenties


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:house ads
Dutch translation:in-house advertenties

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
07:58 Feb 23, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: house ads
Definition from AdGlossary:
A type of banner advertisement that a web site publisher runs in an ad space when no paying advertisement is available to fill the space. Typically filled with an advertisement promoting one of the web sites services, products or features.

Example sentence(s):
  • For one, the company will be serving almost no house ads, according to its president, Rick Boyce. Instead, it will roll out larger ad sizes -- similar to publishers including CNET, who are offering products that include only one, large-size advertising position per page. Adapt SEM
  • Some of these targeted banners were house ads, promotions for the newspaper. House ads were coded as banners. Teasers to "inside" content sometimes looked like banner ads. They were not coded. The CCJA online
  • The numbers they must face are not pretty. Clickthrough rates on banner ads are clearly less than stellar (generally found to be less than 0.5 percent on average), and a recent study by AdRelevance, a division of Media Metrix, found that nearly 20 percent of online advertising consists of self-promotional house ads. Internet World Magazine
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

in-house advertenties
Definition:
Self-promotional ad a company runs on its media outlets to put unsold inventory to use.

Information
House ads arise from unsold advertising inventory. Many ad spaces are relatively fixed, and house ads are often the logical solution to fill the space. House ads are often used to promote new features, other in-house revenue generators, and other media properties.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2eigen werf
Marcel van Valen
3 +2in-house advertenties
Kitty Brussaard
4 -3zelfpromotiegaas
4 -4huizenadvertenties
Michel de Ruyter
4 -4woningadvertentieMeta Leeuwenburgh


Discussion entries: 1





  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -4
woningadvertentie


Definition from own experience or research:
Een woningadvertentie is een advertentie waarin een woning te koop of te huur wordt aangeboden, eventueel met verdere informatie over de woning zoals huur- of koopprijs, grootte, adres en overige kenmerken en/of eigenschappen.

Example sentence(s):
  • Vraag: Hoe plaats ik een woningadvertentie en wat zijn de kosten hiervoor? - ZoekAlleHuizen.nl  
  • 5. Hoe beheer ik mijn woningadvertentie? U kunt uw woningadvertentie aanpassen middels de beheerfunctie. Er zijn twee manieren om in het beheergedeelte van uw woningadvertentie te komen: - DigiDomo  
Meta Leeuwenburgh
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Laura Morwood Hoi, ik weet zeker dat dit iets anders betekent, maar kan geen website vinden om het te bewijzen. En ik moet nu de kinderen van school halen! Ik kom er nog op terug.


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Laura Morwood: gaat niet over huizen.
2 hrs

No  Astrid Deumers: Dit gaat inderdaad niet over huizen. Het zou in-house of in-huis advertentie moeten zijn. Deze advertenties zijn advertenties van reclamebureaus (vaak om gaten op te vullen).
3 hrs

No  Kitty Brussaard: Met Astrid.
3 days11 hrs

No  Roel Verschueren
73 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -4
huizenadvertenties


Definition from own experience or research:
advertenties waarin alles op het gebied van huizen aangeboden wordt.

Example sentence(s):
  • Dat zegt Ron van Veldhoven, directeur van de huizensite Zuka.nl, in een reactie op het vonnis in het kort geding tussen de Funda, de NVM en Stichting Baas in eigen huis en Jaap.nl. De Alkmaarse rechtbank oordeelde dinsdag dat Jaap.nl moet stoppen met het overnemen van volledige teksten bij huizenadvertenties. - redactie webwereld  
  • had het dan handiger bekeken: die namen Funda niet over, maar gingen gewoon naar de sites van de individuele makelaars, waar immers al die advertenties ook staan. Kost iets meer werk, maar daar heb je spiders voor. Dit mocht: de makelaars waren immers niet bezig met een databank met huizenadvertenties, maar met het verkopen van huizen. De advertenties op hun site waren dus niet beschermd onder het databankenrecht. En Zoekallehuizen toonde niet de hele advertentie, maar alleen een kort stukje tekst, een verkleinde foto en een hyperlink naar de originele advertentie op de site van de makelaar. Dat valt onder het citaatrecht; Zoekallehuizen kondigt zo aan wat er te zien is achter de hyperlink. - SYNC  

Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 15:16:52 GMT)
--------------------------------------------------

deze vertaling is dus incorrect. nu op zoek naar een goede vertaling...
Michel de Ruyter
Finland
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Laura Morwood: Gaat niet over huizen. Ik weet zeker dat dit iets heel anders betekent, maar kan het nog niet bewijzen. Ik ga verder zoeken...
2 hrs
  -> zie discussie

No  Astrid Deumers: De correcte vertaling zou in-house of in-huis advertentie moeten zijn. Het gaat hier niet om een huizenadvertentie, maar een advertentie van het reclamebureau die dient om lege plekken op te vullen.
3 hrs
  -> juist

No  Kitty Brussaard: Je had het zelf al geconstateerd :-)
3 days12 hrs

No  Roel Verschueren
73 days
  -> daar was ik al een tijdje achter Roel (zie discussion), maar toch bedankt voor de feedback

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
zelfpromotie


Definition from own experience or research:
Zelfpromotie is reclame maken voor jezelf, dus advertenties voor je eigen diensten/producten op jouw eigen website.

Example sentence(s):
  • Op de site Parisbff.com kunnen wannabe-hartsvrienden een profieltje aanmaken ter zelfpromotie. - NRC  
gaas
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Astrid Deumers: Zelfpromotie vind ik een te globale vertaling. De term in-house of in-huis advertentie is beter en is bekend binnen de marketingwereld.
19 hrs

No  Laura Morwood: In-huis advertentie was mijn eerste gedachte, maar ik kan daar geen voorbeeldzinnen bij vinden of ondersteuning met een website. Dus kun ik het niet opvoeren als vertaling, helaas.
20 hrs

No  Roel Verschueren
72 days

3 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
in-house advertenties


Definition from marketingterms.com:
Self-promotional ad a company runs on its media outlets to put unsold inventory to use.

Information
House ads arise from unsold advertising inventory. Many ad spaces are relatively fixed, and house ads are often the logical solution to fill the space. House ads are often used to promote new features, other in-house revenue generators, and other media properties.

Example sentence(s):
  • Boekhouder PricewaterhouseCoopers berekende in juni van dit jaar voor IAB Europa dat er in Nederland in heel 2006 bruto voor 564 miljoen euro aan internetreclame werd uitgegeven. Daar viel ook affiliate- en zoekmachinereclame onder, evenals 'in house' advertenties. - Emerce  

Explanation:
Eventueel ook te schrijven als: 'in house' advertenties. Credits voor dit antwoord zijn natuurlijk voor Astrid!
Een 'medium confidence level' omdat er helaas weinig hits voor deze vertaling op internet zijn te vinden. Vandaar ook dat ik voor de definitie mijn toevlucht heb moeten nemen tot een Engelstalige bron :-)

Vanwege het (klaarblijkelijk) beperkte gebruik van deze term zou er ook gekozen kunnen worden voor een omschrijving zoals: 'advertenties voor eigen producten en/of diensten om onverkochte (online) advertentieruimte op te vullen'.
Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mariette van Heteren
63 days
  -> Thanks :-)

Yes  Roel Verschueren: even mogelijk als eigen werf
69 days
  -> Bedankt Roel :-)

33 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eigen werf


Definition from own experience or research:
Advertenties die als vulmateriaal worden gebruikt (meestal wanneer er geen betalende adverteerders zijn) worden "eigen werf" genoemd. De term is nauw verwant aan de "stopper", die ook als vulmateriaal wordt gebruikt. Een stopper kan zowel intern als extern zijn aangeleverd, terwijl eigen werf duidt op de promotie van eigen producten of diensten.

Example sentence(s):
  • Met eigen werf worden advertentiepagina's in een tijdschrift of krant aangeduid die afkomstig zijn van de eigen uitgeverij en die als doel hebben om abonnees te werven of de losse verkoop te stimuleren - http://uitgeefwiki.nl/  
  • Steun WereldOuders door plaatsing van onze stopper advertenties ( verschillende formaten in de rechterkolom). De stoppers van WereldOuders kunnen geheel kostenloos worden gedownload voor plaatsing in de media. - WereldOuders  

Explanation:
"Eigen werf" wordt opzichzelfstaand gebruikt ("we hebben vier pagina's eigen werf).
Marcel van Valen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Kitty Brussaard: Vooral met 'eigen werf'. De term 'stoppers' lijkt hoofdzakelijk te verwijzen naar (opvul)advertenties voor goede doelen.
38 days
  -> Klopt, en dank.

Yes  Roel Verschueren: ook mogelijk
40 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License