KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

bidding for a congress

Dutch translation: kandidaatstelling voor een congres


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bidding for a congress
Dutch translation:kandidaatstelling voor een congres
Entered by: Nathalie Scabers

17:04 Sep 18, 2011
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / Congress organization
English term or phrase: bidding for a congress
Bidding for a congress and planning your meeting

- Souring written endorsements from our key politicians
- draw up bidbooks
- preparation of site inspections

...

Offertering/offerteren voor een congres en plannen van uw bijeenkomst of beter bestek voor .....???
Nathalie Scabers
Portugal
kandidaatstelling voor een congres
Explanation:
Ik had wat moeite met 'offerteren'. Dit staat niet in Van Dale en komt ook weinig voor als zoekterm.
Selected response from:

Geale de Vries
Norway
Grading comment
Tx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kandidaatstelling voor een congres
Geale de Vries
4offerteren voor een congres
Tina Vonhof
Summary of reference entries provided
Congresorganisatie
Kitty Brussaard

Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
offerteren voor een congres


Explanation:
en plannen van uw meeting. Inderdaad, er komt waarschijnlijk een meeting met één of meer mensen die de offertes gaan beoordelen en daarvoor moet men goed voorbereid zijn. Er volgen dan ook drie specifieke stappen daartoe.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Bedankt!!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Maar dan wel 'offreren op/voor' of meer voluit '(een) offerte uitbrengen voor' .... :-) Zie ook mijn verwijzing. Het kan hier wel degelijk gaan om een commercieel offerteproces, maar dit is zonder bredere context moeilijk te bepalen
2 hrs
  -> Helemaal mee eens, dank je.

disagree  Willem Wunderink: Sorry, ik wil eigenlijk niet 'tegen' jouw suggestie stemmen, maar 'offerteren' bestaat voor zover mij bekend niet. En 'bidding' is meer dan alleen maar een commerciele offerte. Het heeft veel met aanzien, netwerk en lobby te maken. Volgende keer beter ;-)
7 hrs
  -> Je hebt gelijk. Ik nam dat over van de vrager, in de veronderstelling dat dat juist was.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kandidaatstelling voor een congres


Explanation:
Ik had wat moeite met 'offerteren'. Dit staat niet in Van Dale en komt ook weinig voor als zoekterm.

Example sentence(s):
  • De voorbereidingen voor deze conferentie zijn twee jaar geleden begonnen met de kandidaatstelling van Nederland tijdens het 22ste World Canals Conference in 2009 in Servië

    Reference: http://www.connekt.nl/nl-NL/actueel/6/kandidaatstelling-prov...
    Reference: http://www.groningencongresbureau.nl/nl/gcb/nieuws/veel-bela...
Geale de Vries
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tx
Notes to answerer
Asker: Bedankt allemaal voor de waardevolle input!!!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Het gaat hier volgens mij om (beleiding bij) het offerteproces .... / Mening herzien, wellicht is dit hier toch de best passende vertaling :-) Maar zie ook mijn reference comment ...
2 hrs

agree  Willem Wunderink: Het klinkt niet meteen logisch, maar dit is het toch wel! Het betekent dat je je kandidaat stelt om een congres te mogen organiseren. Zie bijv. ook dit: http://www.imex-frankfurt.com/documents/IAPCOBiddocument2010...
6 hrs

agree  golf264
1 day 15 hrs




Reference comments


1 day 22 hrs
Reference: Congresorganisatie

Reference information:
Uit onderstaande link blijkt dat er wel degelijk ook commerciële organisaties zijn die zich met het plannen en organiseren van congressen bezighouden en voor deze diensten dus ook 'offertes uitbrengen' (bidding) en bijbehorende 'draaiboeken' (bidbooks) opstellen.

Zie bijvoorbeeld https://secure.ireenrientjes.nl/diensten.php.

Uit de verdere context zal moeten blijken of het hier gaat om 'bidding' (in de zin van Geale's kandidaatstelling) door een overheid of niet-commerciele organisatie of om een commercieel offerteproces.

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24