KudoZ home » English to Dutch » Agriculture

Adult beetles overwinter in soil or under litter in fields, gardens or fencerows

Dutch translation: Volwassen kevers overwinteren in de grond of onder vuilnis op akkers, in tuinen of onder heggen


12:04 Nov 19, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Agriculture / agriculture
English term or phrase: Adult beetles overwinter in soil or under litter in fields, gardens or fencerows
dont no
Jan Lievens
Dutch translation:Volwassen kevers overwinteren in de grond of onder vuilnis op akkers, in tuinen of onder heggen
Explanation:
Enige moeilijkheid:
fencerow = a row that forms a fence

- a row = (o.m.) een rij planten (betekenis 4 in Van Dale)

=> een rij planten die dienst doet als omheining. Dit is volgens mij een heg. De vertaling is iets nauwer dan de bron, maar ik denk dat dit wel de betekenis is.
Selected response from:

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Volwassen kevers overwinteren in de grond of onder vuilnis op akkers, in tuinen of onder heggen
Joeri Van Liefferinge
4 -1keversBenedicte Annys


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kevers


Explanation:
volwassen kevers overwinteren in de grond onder strooisel (humuslaag in bos) in velden, tuinen of onder hagen.

Benedicte Annys
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  ShirleyV: It's either one or the other. ("of") Onder de grond OF onder vuilnis
2 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Volwassen kevers overwinteren in de grond of onder vuilnis op akkers, in tuinen of onder heggen


Explanation:
Enige moeilijkheid:
fencerow = a row that forms a fence

- a row = (o.m.) een rij planten (betekenis 4 in Van Dale)

=> een rij planten die dienst doet als omheining. Dit is volgens mij een heg. De vertaling is iets nauwer dan de bron, maar ik denk dat dit wel de betekenis is.


    Van Dale E-N
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ShirleyV
2 hrs

agree  Tina Vonhof: Heggen is prima.
9 hrs

agree  Carla Zwanenberg: Prima, maar zelf zou ik eerder voor afval dan vuilnis kiezen.
10 hrs

agree  Shayna Barby
12 hrs

disagree  Toiny Van der Putte-Rademakers: Vuilnis op akkers, in tuinen of onder heggen? Bedoeld wordt volgens mij eerder "afval": blad en takken.
15 hrs

disagree  Jacki: ben het eens met Toiny
19 hrs