KudoZ home » English to Dutch » Art, Arts & Crafts, Painting

illustration board

Dutch translation: illustratiekarton


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:illustration board
Dutch translation:illustratiekarton
Entered by: Saskia Steur

07:21 Apr 3, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: illustration board
Dit is een specifieke ondergrond voor het maken van collages etc. Hoe
heet dit in het Nederlands?

Referentie:
http://www.dickblick.com/categories/artboards/
Saskia Steur
illustratiekarton
Explanation:
Als dragers voor acrylverfwerken is gekozen voor illustratiekarton, ... Een plasje moeten doen Afmeting: 17.5 x 26 cm. Acryl/illustratiekarton. 275,00 EUR ...
www.wimromijn.nl/10000096b1012a13e/ 10000098430d7cd11/index.html

Techniek: Plakaat, Ecoline, Kleurpotlood op Illustratiekarton. ... Opdracht: - Techniek: Potlood (negro) + kleurpotlood op Illustratiekarton. ...

Jorg de Vos plakt de potloodtekening van Romano op een dik stuk illustratiekarton en gaat dan aan de slag met verf en penseel. ...
www.stripbeurs.com/frames/nieuws/storm.html
Selected response from:

Kate Hudson
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank. Dit wordt hem dan!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4illustratiekarton
Kate Hudson
2canvas, ondergrond, wissellijst met passepartout, basisbord
11thmuse


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
canvas, ondergrond, wissellijst met passepartout, basisbord


Explanation:
Volgens mij bestaat er geen specifiek NL woord voor deze term. Improviseren dus.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
illustratiekarton


Explanation:
Als dragers voor acrylverfwerken is gekozen voor illustratiekarton, ... Een plasje moeten doen Afmeting: 17.5 x 26 cm. Acryl/illustratiekarton. 275,00 EUR ...
www.wimromijn.nl/10000096b1012a13e/ 10000098430d7cd11/index.html

Techniek: Plakaat, Ecoline, Kleurpotlood op Illustratiekarton. ... Opdracht: - Techniek: Potlood (negro) + kleurpotlood op Illustratiekarton. ...

Jorg de Vos plakt de potloodtekening van Romano op een dik stuk illustratiekarton en gaat dan aan de slag met verf en penseel. ...
www.stripbeurs.com/frames/nieuws/storm.html

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hartelijk dank. Dit wordt hem dan!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephine Yperman: klinkt mij gezien de context het best in de oren
10 mins
  -> Thanks

agree  ilse van haneghem
2 hrs
  -> Thanks

agree  Roel Verschueren: ik ken dit in de handel asl "cadapac", twee lagen dun karton met daartussen vederlicht schuimmateriaal. Onplooibaar.
7 hrs
  -> cadapac is something different - illustration board is a solid cardboard see http://www.dickblick.com/categories/artboards/

agree  Olli Leroy
12 hrs
  -> Thanks