KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

quirky

Dutch translation: bizar, eigenaardig, vreemd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:quirky
Dutch translation:bizar, eigenaardig, vreemd
Entered by: Evert DELOOF-SYS

22:36 Dec 11, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary / movie making
English term or phrase: quirky
I remember looking at Nic's knees
and I just had him
do something quirky.
Bram Poldervaart
bizar, eigenaardig, vreemd
Explanation:
Aan u de keuze.

...'en ik liet hem alleen maar iets vreemds doen'
Misschien met connotatie: 'ik kon niets anders dan hem iets eigenaardigs te laten doen, met die knieën van hem'

Quirky : eigenlijk een adjectief waarmee personen met grilletjes of met vreemde gewoontes of met bizarre humor worden aangeduid

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank voor je antwoord, het is een bevestiging van wat ik al dacht. Vond het een beetje vreemd in de context,

Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bizar, eigenaardig, vreemd
Evert DELOOF-SYS
4bizar, eigenaardig, vreemd


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bizar, eigenaardig, vreemd


Explanation:
Aan u de keuze.

...'en ik liet hem alleen maar iets vreemds doen'
Misschien met connotatie: 'ik kon niets anders dan hem iets eigenaardigs te laten doen, met die knieën van hem'

Quirky : eigenlijk een adjectief waarmee personen met grilletjes of met vreemde gewoontes of met bizarre humor worden aangeduid




Native speaker of:

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bizar, eigenaardig, vreemd


Explanation:
Aan u de keuze.

...'en ik liet hem alleen maar iets vreemds doen'
Misschien met connotatie: 'ik kon niets anders dan hem iets eigenaardigs te laten doen, met die knieën van hem'

Quirky : eigenlijk een adjectief waarmee personen met grilletjes of met vreemde gewoontes of met bizarre humor worden aangeduid



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Dank voor je antwoord, het is een bevestiging van wat ik al dacht. Vond het een beetje vreemd in de context,

Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo van Zanten: nu weten we wie de DVD ondertiteling doet....Toch niet zo'n specialist(e)!
19 mins