KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

where the id runs wild

Dutch translation: waar alle oerdriften vrij spel hebben


20:35 Mar 3, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: where the id runs wild
a nutty little corner of the world where the id runs wild, and the only answer to the question why? seems to be why not?
jeroen
Dutch translation:waar alle oerdriften vrij spel hebben
Explanation:
Voor een uitleg van mijn vertaling van 'the id', zie bij je vraag aldaar.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 20:50:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Vooruit, toch maar weer in de herhaling:

\'The Id: As the baby emerges from the womb into the reality of life, he wants only to eat, drink, urinate, defecate, be warm, and gain sexual pleasure. These urges are the demands of the id, the most primitive motivational force\' (zie referentie 1)

\'Persoonlijkheid bestaat uit
Id(es): oerdriften
Ego (ich): gedragsregels (sublimeren: driften omzetten naar aanvaardbaar gedrag)
Superego (überich): geweten\'
(zie referentie 2)


References:

http://www.victorianweb.org/victorian/science/freud/Division...
http://www.samenvattingen.nl/search/open/5447645/
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Sorry dat ik u twee maal heb gestoord!! K was alleen nog al in de war omdat ik steeds totaal andere antwoorden kreeg! toch bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mensachtige/hominidxxxtasman
4waar alle oerdriften vrij spel hebben
Antoinette Verburg


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waar alle oerdriften vrij spel hebben


Explanation:
Voor een uitleg van mijn vertaling van 'the id', zie bij je vraag aldaar.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 20:50:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Vooruit, toch maar weer in de herhaling:

\'The Id: As the baby emerges from the womb into the reality of life, he wants only to eat, drink, urinate, defecate, be warm, and gain sexual pleasure. These urges are the demands of the id, the most primitive motivational force\' (zie referentie 1)

\'Persoonlijkheid bestaat uit
Id(es): oerdriften
Ego (ich): gedragsregels (sublimeren: driften omzetten naar aanvaardbaar gedrag)
Superego (überich): geweten\'
(zie referentie 2)


References:

http://www.victorianweb.org/victorian/science/freud/Division...
http://www.samenvattingen.nl/search/open/5447645/


Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276
Grading comment
Sorry dat ik u twee maal heb gestoord!! K was alleen nog al in de war omdat ik steeds totaal andere antwoorden kreeg! toch bedankt!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mensachtige/hominid


Explanation:
Een bizar hoekje van de wereld waar de mensachtige vrij rondwaart en het enige antwoord op de vraag waarom? waarom niet lijkt te zijn.

Een gok. Dit is de vertaling die mijn Van Dale voor 'id' geeft die het beste in uw context lijkt te passen.

Succes,

J.

xxxtasman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 49