KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

get out there

Dutch translation: maak dat je wegkomt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:get out there
Dutch translation:maak dat je wegkomt
Entered by: Henk Peelen

21:22 May 13, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: get out there
bepaalde manier van uitdrukken
thomas Fedorus
maak dat je wegkomt
Explanation:
of:
maak dat je daar wegkomt
of (indien "get out, you there"):
jij daar, hoepel op
jullie daar, maak dat je wegkomt
hé daar, opkrassen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Best meneer Peelen,

Bedankt voor de juiste vertaling van "get out there". Het heeft me zeer goed geholpen, bedankt!

Vriendelijke Groet,

T.A. Fedorus
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niet binnen blijven zitten/doe iets!/Je moet er iets van makenTT&V
4Ga ervoor! / Geef je 100%! / ...
Björn Houben
4 -1maak dat je wegkomt
Henk Peelen


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niet binnen blijven zitten/doe iets!/Je moet er iets van maken


Explanation:
Jammer, geen context, maar ik denk iets in betekenis van you have to get out there, jezelf in de kijker stellen, er iets van maken, jezelf naar buiten brengen, er iets aan doen.,

Ik hoop dat dit voldoende suggesties oplevert.

Groeten
petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
maak dat je wegkomt


Explanation:
of:
maak dat je daar wegkomt
of (indien "get out, you there"):
jij daar, hoepel op
jullie daar, maak dat je wegkomt
hé daar, opkrassen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Best meneer Peelen,

Bedankt voor de juiste vertaling van "get out there". Het heeft me zeer goed geholpen, bedankt!

Vriendelijke Groet,

T.A. Fedorus

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tina Vonhof: That would be: "Get out of (t)here."
19 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ga ervoor! / Geef je 100%! / ...


Explanation:
Lijkt mij een uitspraak van een coach of zo aan zijn team na wat peptalk.

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197