KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

feature writer

Dutch translation: hij schrijft hoofdartikelen voor het tijdschrift XX


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:He is a feature writer of XX magazine
Dutch translation:hij schrijft hoofdartikelen voor het tijdschrift XX
Entered by: Henk Peelen

11:14 Jan 16, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: feature writer
Hi,

Can anyone help me with this?

He is a feature writer of XX magazine.

Thanks!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
hij schrijft hoofdartikelen voor het tijdschrift XX
Explanation:
zou ik denken, gezien de Van Dale-vertalingen van :feature" als zelfstandig naamwoord:
speciaal onderwerp
hoofdartikel
specialiteit
hoofdnummer

In feite een hoofdartikel per editie, maar over meer edities meer hoofdartikelen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Het antwoord van Henk paste het beste in mijn tekst dus hij wint deze ronde. Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Hij schrijft veel artikelen voor blad XX
Jacqueline van der Spek
4 +2hij schrijft hoofdartikelen voor het tijdschrift XX
Henk Peelen
3 +2Hij schrijft voor...
Linda Ferwerda
4hij schrijft artikelen voor ...
Benny Raemaekers
3Prominente schrijver
Nadjezda Heymans
1rubriek ?
eldira


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Hij schrijft voor...


Explanation:
Volgens mij moet je er van maken Hij schrijft voor blad XX.

Het houdt in dat hij artikelen schrijft.

Succes en groeten,

Linda


Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Herman te Loo
12 mins

agree  Peter Leistra
3 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hij schrijft artikelen voor ...


Explanation:
-

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hij schrijft hoofdartikelen voor het tijdschrift XX


Explanation:
zou ik denken, gezien de Van Dale-vertalingen van :feature" als zelfstandig naamwoord:
speciaal onderwerp
hoofdartikel
specialiteit
hoofdnummer

In feite een hoofdartikel per editie, maar over meer edities meer hoofdartikelen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Het antwoord van Henk paste het beste in mijn tekst dus hij wint deze ronde. Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira: schrijft een speciaal onderwerp voor ....
38 mins

agree  Ariser
3 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Prominente schrijver


Explanation:
Vooraanstaande schrijver van het blad XX (tijdschrift XX) or vooraanstaande auteur

Nadjezda Heymans
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Hij schrijft veel artikelen voor blad XX


Explanation:
or: hij is één van de belangrijkste schrijvers in het blad XX. The two previous answers seem to skip the "feature" thingy

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: dankejwel (dit is een leuke bijkomstigheid van het feit dat je niet weet wat er gebeurt zolang je je antwoord voorbereidt)
19 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
rubriek ?


Explanation:
iemand die een rubriek bijhoud?

eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51