KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

dot-com, triple-latte

Dutch translation: e-commerce en koffie verkeerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dot-com, triple-latte
Dutch translation:e-commerce en koffie verkeerd
Entered by: Thijs van Dorssen

01:02 Oct 23, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: dot-com, triple-latte
Vegas muscle and glitz meets dot-com, triple-latte Seattle, as Carter prowls to smoke out his brother's killer.

Can anyone suggest a translation for this sentence? Thanks!
Kathleen Ferny
Belgium
e-commerce en koffie verkeerd
Explanation:
Hoi Kathleen,

Ik sluit me aan bij de vorige vertalingen en heb zelf ook nog een (vrije) vertaling bedacht:

Wanneer Carter op jacht gaat naar de moordenaar van zijn broer krijgt de kijker/gamer/lezer een combinatie voorgeschoteld van Las Vegas' power en glamour en Seattle's e-commerce en koffie verkeerd.

Succes verder!
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Het is uiteindelijk een combinatie van de drie geworden. Bedankt voor de hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2e-commerce en koffie verkeerdSandra van Bijsterveld
4ZIE VERSJE
Marijke Mayer
3glitter and glamour, cappuccino-drinkende zakenwereld
Ellemiek Drucker


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ZIE VERSJE


Explanation:
Hoi Kathleen, daar ik het document niet ken, doe ik maar een gooi:
dot-com is een .com maatschappij die dus één voor één allemaal failliet gaan, en triple-latte is een cappucino met 3 keer de 'dosis' geschuimde melk die dus heel populair was en is in Seattle (waar heb ik gewoond tot 1994)

De Las Vegas Spierbal en Showbiz ontmoeten de dotcommetjes die hun koffie-verkeerd drinken, terwijl Carter op de loer ligt om de moordenaar van zijn broer uit te roken.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glitter and glamour, cappuccino-drinkende zakenwereld


Explanation:
Hi Kathleen,

Mijn voorstel is:
De glitter and glamour uit Las Vegas loopt de cappuccino-drinkende zakenwereld uit Seattle tegen het lijf als Carter de moordenaar van zijn broer uit zijn schuilplaats jaagt(laatste deel van de zin is vrij letterlijk vertaald), vrijere vertaling : ... als Carter achter de moordenaar van zijn broer aangaat.

Succes.

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
e-commerce en koffie verkeerd


Explanation:
Hoi Kathleen,

Ik sluit me aan bij de vorige vertalingen en heb zelf ook nog een (vrije) vertaling bedacht:

Wanneer Carter op jacht gaat naar de moordenaar van zijn broer krijgt de kijker/gamer/lezer een combinatie voorgeschoteld van Las Vegas' power en glamour en Seattle's e-commerce en koffie verkeerd.

Succes verder!

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Het is uiteindelijk een combinatie van de drie geworden. Bedankt voor de hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Leuk gevonden!
53 mins
  -> Dank je wel!

agree  Jacki: Wel liever: glitter en glamour
59 mins