KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

reman engine

Dutch translation: gereviseerde motor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reman engine
Dutch translation:gereviseerde motor
Entered by: Ingeborg Gonizzi

18:50 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: reman engine
Een 'remanufactured' motor. Bestaat hiervoor een gangbare NL term? Of houd ik het gewoon op reman motor?
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
gereviseerde motor
Explanation:
Een zware motorschade of een versleten motor betekenen niet automatisch dat een motor afgeschreven moet worden. Volledige of gedeeltelijke revisie kan een goede oplossing zijn
Selected response from:

Atty Peelen
Grading comment
Dank jullie wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3gereviseerde motorAtty Peelen
4(fabrieks)gereviseerde motor
Kitty Brussaard


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
gereviseerde motor


Explanation:
Een zware motorschade of een versleten motor betekenen niet automatisch dat een motor afgeschreven moet worden. Volledige of gedeeltelijke revisie kan een goede oplossing zijn


    Reference: http://www.anwbbovagkoerslijst.nl/smartsite.shtml?id=47108
Atty Peelen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank jullie wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yolanda Carati
22 mins

agree  Harry Borsje: zie vorige vraag
2 hrs

agree  Marc Van de Velde, MNI: Correct
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(fabrieks)gereviseerde motor


Explanation:
Ik kom op Google ook deze variant tegen: 'fabrieksgereviseerd' of '(fabrieks)gereviseerd'. Dit geeft wel beduidend minder hits dan 'gereviseerd' in de gegeven context.

Originele onderdelen MTU, Detroit Diesel, Mercedes Benz en VM Motori - MTU REMAN(fabrieks)gereviseerde onderdelen - Detroit Diesel RELIABILT onderdelen ...
www.mtudd-benelux.com/Nederlands/onderdelen.htm -

Het vervangen van een defect onderdeel door een fabrieksgereviseerd onderdeel kost niet meer dan de gemiddelde reparatie. ...
www.volvo.com/dealers/nl-nl/Kuiken/partsservice/factoryrema...



Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8