KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

Servo ratio booster

Dutch translation: servorembekrachtiger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Servo ratio booster
Dutch translation:servorembekrachtiger
Entered by: Nathalya

14:23 Nov 21, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Braking technologies
English term or phrase: Servo ratio booster
Context:

"Large front brake pads with high heat capacity and high fade resistance are combined with a high-servo-ratio booster to help ensure dependable braking performance in various situations."

Dank u!
Nathalya
Belgium
servorembekrachtiger
Explanation:
High-ratio kun je evt. vertalen als krachtig of met hoge versterking of met hoge overbrengingsverhouding.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank u!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4servoversterkerJack den Haan
3elektrische rembekrachtigingSemafoor
3servorembekrachtigerHarry Borsje


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
servo ratio booster
servoversterker


Explanation:
Of letterlijk 'servoverhoudingsversterker', maar dat het om een verhouding gaat ligt volgens mij al besloten in het concept van servo-aandrijving.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
high-servo-ratio booster
servorembekrachtiger


Explanation:
High-ratio kun je evt. vertalen als krachtig of met hoge versterking of met hoge overbrengingsverhouding.



    Reference: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_23.html
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164
Grading comment
Dank u!

2 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
servo ratio booster
elektrische rembekrachtiging


Explanation:
Een remsysteem uitgerust met een ondersteunend, ratioverhogend hulpmiddel krijgt meestal gewoon 'rembekrachtiging' als naam. Naast het momenteel meest gebruikte systeem met vacuumpompen bestaat er ook een (weinig gebruikte) hydraulische versie en ten slotte ook een elektrische (met servomotor) waarvan men verwacht dat er in de nabije toekomst meer zullen opduiken in wagens (zie eerste link).


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rembekrachtiging
    Reference: http://www.autoscoops.eu/nieuws/2006/iveco-daily-opgefrist
Semafoor
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch