KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

fade resistance

Dutch translation: bestendigheid of weerstand tegen remkrachtverzwakking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fade resistance
Dutch translation:bestendigheid of weerstand tegen remkrachtverzwakking
Entered by: Nathalya

14:49 Nov 21, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Remsystemen
English term or phrase: fade resistance
Context:

"Since driving in Europe often involves high speeds, special Europe-specification brake pads with a higher friction coefficient and higher fade resistance are used."

Dank u!
Nathalya
Belgium
bestendigheid of weerstand tegen remkrachtverzwakking
Explanation:
Dus bijvoorbeeld: remvoeringen met een hogere wrijvingscoëfficiënt en grotere/hogere/betere bestendigheid tegen remkrachtverzwakking.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5verminderde remkracht
Lianne van de Ven
4 +3bestendigheid of weerstand tegen remkrachtverzwakkingJack den Haan
4slijtvastheidSemafoor


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bestendigheid of weerstand tegen remkrachtverzwakking


Explanation:
Dus bijvoorbeeld: remvoeringen met een hogere wrijvingscoëfficiënt en grotere/hogere/betere bestendigheid tegen remkrachtverzwakking.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: bestendigheid tegen remkrachtverlies heb ik ervan gemaakt ;-)
16 mins
  -> Bedankt Lianne. Ja, remkrachtverlies is beter.

agree  Henk Peelen
47 mins
  -> Bedankt Henk.

agree  Saskia Steur: ook met Lianne
2 days16 hrs
  -> Bedankt Saskia.

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
verminderde remkracht


Explanation:
fade resistance is the loss of braking power due to excessive heat .... etc
http://books.google.com/books?id=hRmdC6hZ2q0C&pg=PA231&lpg=P...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-11-21 15:13:35 GMT)
--------------------------------------------------

Aangezien de zin inderdaad niet loopt met de dubbele negatie kun je er "hogere bestendigheid tegen remkrachtverlies" van maken.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Daar gaat het inderdaad om.
10 mins

agree  Henk Peelen
57 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Kitty Brussaard: Met de tweede optie :-)
6 hrs

agree  Saskia Steur: met "hogere bestendigheid etc.."
2 days17 hrs

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slijtvastheid


Explanation:
het gaat hier duidelijk over vermindering van de remkracht als gevolg van (langdurig) gebruik. Maw: REMSLIJTAGE (cfr. links) Een betere weerstand komt dus overeen met slijtvastheid.

Example sentence(s):
  • Remmen met hogere wrijvingscoëfficiënt en slijtvastheid.

    Reference: http://www.encyclo.nl/begrip/slijtvastheid
    Reference: http://www.audiforum.nl/forum/onderstel/31997-remslijtage-wa...
Semafoor
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch