KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

yoke

Dutch translation: juk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:yoke
Dutch translation:juk
Entered by: Michel de Ruyter

21:11 Feb 23, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / kinderzitje
English term or phrase: yoke
Context:

"From behind the seat, unhitch the harness straps from the yoke and pull the straps through to the front of the seat".

Ik snap wat er bedoeld wordt, nl. het punt aan de achterkant van het kinderzitje waar de drie gordelriemen bijeenkomen. Maar hoe heet dit in het Nederlands?
solejnicz
Netherlands
juk
Explanation:
volgens mij gewoon heel simpel: een juk.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2009-02-23 21:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

hier alsnog locaties van de 2 handleidingen op internet.

http://www.thule.com/upload/PDFs Fitting Instructions/Bike C...

http://doclibrary.invacare.fr/Office\Europe\Marketing\MktDoc...$File/UM_1487389_Universal_High_ver01_NL.pdf?Openelement
Selected response from:

Michel de Ruyter
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2juk
Michel de Ruyter
3schoudergedeelte
katja van hellemond
1beugel
Nick van Boshoven


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schoudergedeelte


Explanation:
Van dale vertaald yoke o.a. als schouderstuk (context kleding/textiel). In jouw zin lijkt schoudergedeelte welicht passender.

katja van hellemond
Portugal
Native speaker of: Native in DutchDutch

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
juk


Explanation:
volgens mij gewoon heel simpel: een juk.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2009-02-23 21:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

hier alsnog locaties van de 2 handleidingen op internet.

http://www.thule.com/upload/PDFs Fitting Instructions/Bike C...

http://doclibrary.invacare.fr/Office\Europe\Marketing\MktDoc...$File/UM_1487389_Universal_High_ver01_NL.pdf?Openelement

Example sentence(s):
  • Druk het juk (1) in en stel het aan beide zijden. (2) even ver bij, zodat de handgreep .... Controleer of riemen en andere bevestigingen stabiel vastzitten.
  • Bevestigen van de lussen aan het juk of de hijsband.Bevestig de lussen aan het juk of tilband van de hijsband. Bevestig de schouder- en hoofd- lussen voordat de lussen van het beengedeelte bevestigd worden. De liftmat kan gebruikt worden in combinatie met
Michel de Ruyter
Finland
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs
  -> thanks

agree  Henk Peelen
11 hrs
  -> kiitos

6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
beugel


Explanation:
hard to say without an image

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-02-24 04:02:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/y.txt

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-02-24 04:10:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kinderveiligheid.nl/produkten.php?produkt_id=109&...

Nick van Boshoven
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch