KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

back-page feature

Dutch translation: achtergrondreportage; achtergrondartikel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back-page feature
Dutch translation:achtergrondreportage; achtergrondartikel
Entered by: Steven Mertens

12:04 Aug 17, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: back-page feature
Context: "Sir William Lyons back-page feature". Dit is de titel van een artikel, waarin de visie van Jaguar-oprichter Sir William Lyons wordt beschreven. Maar ik tast volledig in het duister over een eventuele vertaling hiervan.

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
achtergrondreportage; achtergrondartikel
Explanation:
Zoiets zou misschien kunnen. Misschien is het handiger om voor de categorie van je vraag niet "techniek" te kiezen, maar meer algemeen, conversatie of zelfs journalistiek als die categorie er is. De term heeft niets met vrachtauto's te maken. Ik denk dat achterflap zowel letterlijk als figuurlijk bedoeld kan zijn. Het gaat meer om een beschouwing a la heertje of hilterman of misschien een reportage, geen voorpaginanieuws.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank je wel Henk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Artikel op de achterpagina
Mathilde Verbaas
2 +1achtergrondreportage; achtergrondartikel
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Artikel op de achterpagina


Explanation:
Achter in de krant staan vaak berichten die niet direct nieuwswaarde hebben, maar vooral onderhoudend zijn. Ik denk dat een back-page feature zo'n artikel is.




    Reference: http://www.nrc.nl/achterpagina/
    Reference: http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_id=69620
Mathilde Verbaas
Czech Republic
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: zoiets denk ik ook, maar ik vraag me af of ze ook letterlijk de achterpagin bedoelen.
17 hrs
  -> ik denk inderdaad ook dat ze het niet letterlijk bedoelen

18 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
achtergrondreportage; achtergrondartikel


Explanation:
Zoiets zou misschien kunnen. Misschien is het handiger om voor de categorie van je vraag niet "techniek" te kiezen, maar meer algemeen, conversatie of zelfs journalistiek als die categorie er is. De term heeft niets met vrachtauto's te maken. Ik denk dat achterflap zowel letterlijk als figuurlijk bedoeld kan zijn. Het gaat meer om een beschouwing a la heertje of hilterman of misschien een reportage, geen voorpaginanieuws.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225
Grading comment
Dank je wel Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mathilde Verbaas
1 hr