KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

available

Dutch translation: beschikbare (typen/soorten)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:available
Dutch translation:beschikbare (typen/soorten)
Entered by: Lianne van de Ven

15:41 Feb 8, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: available
top in Black and available Rally Stripes in Black

Beschrijving van rallystrepen op een sportwagen. Geen idee hoe ik die 'available' moet vertalen. Had het in eerste instantie gewoon weggelaten maar twijfel nu.
Linda Flebus
Belgium
beschikbare typen
Explanation:
in de beschikbare typen (zie stripe packages)
http://www.gmaccessorieszone.com/Chevrolet/en-US/Camaro/2012


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-02-08 20:57:00 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens de Chevvy rep die ik net gesproken heb, zijn er drie soorten rally stripes: hockey, dual en solid.

Verschillende beschikbare Rally Stripes zou dus goed kunnen, en dat ze optioneel zijn ligt dan natuurlijk voor de hand....
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Dank je voor alle moeite die je deed Lianne. Dat waardeer ik!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3optionele
Ron Willems
4 +1beschikbare typen
Lianne van de Ven
3leverbare
Kitty Brussaard
2 +1assortiment (in zwart leverbaar)
Henk Peelen
1beschikbare
Lucia Maria Grella


Discussion entries: 4





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
optionele


Explanation:
of: op verzoek leverbare/aan te brengen

(die strepen zijn niet standaard aangebracht, maar je kunt er wel om vragen)

je zou het kunnen lezen als "and Rally Stripes available in Black"

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
20 mins

neutral  Lianne van de Ven: Doe ik even neutraal: optionele suggereert (een beetje) 1 soort/type. Er staat ook niet "optional" maar "available" - omdat er verschillende soorten strepen beschikbaar/mogelijk zijn.
1 hr

agree  Michel de Ruyter: denk ik ook
1 day14 hrs

agree  Henk Peelen
1 day19 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
beschikbare


Explanation:
is het niet gewoon beknopt geschreven aangezien het om een beschrijving gaat en staat de zin voor 'top in Black and (ALSO) THE available Rally Stripes in Black'?

In dat geval alleen beschikbare, zonder *types*





Lucia Maria Grella
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Nee, dat is het niet (het wordt nog een aantal keer zo gebruikt) maar het blijft moeilijk te vertalen en dat voor zo'n 'ordinair' woord!


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
beschikbare typen


Explanation:
in de beschikbare typen (zie stripe packages)
http://www.gmaccessorieszone.com/Chevrolet/en-US/Camaro/2012


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-02-08 20:57:00 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens de Chevvy rep die ik net gesproken heb, zijn er drie soorten rally stripes: hockey, dual en solid.

Verschillende beschikbare Rally Stripes zou dus goed kunnen, en dat ze optioneel zijn ligt dan natuurlijk voor de hand....

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48
Grading comment
Dank je voor alle moeite die je deed Lianne. Dat waardeer ik!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: bij nader inzien vraag ik me af of je niet hetzelfde zegt als ik (in welk geval ik mijn antwoord niet had moeten geven natuurlijk), maar eerlijk gezegd snap ik je antwoord niet helemaal en kan ik het niet in de bronzin inpassen...
21 mins
  -> Er zijn verschillende typen (of soorten) zwarte strepen.

neutral  Machteld/Johan Schrameijer/Westenburg: hier gaat het om een type nl de Rally Stripe.
4 hrs
  -> Er zijn voor de Camaro (2012?) 3 soorten rally stripes, zie note added hierboven.

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
assortiment (in zwart leverbaar)


Explanation:
Zo kun je het ook zeggen.
dak zwart en het assortiment ralleystrepen (ook) in zwart leverbaar.
het dak zwart en ook het assortiment ralleystrepen in zwart leverbaar.
Naast het zwarte dak is ook het assortiment ralleystrepen in zwart leverbaar.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag17 uren (2012-02-10 09:05:59 GMT)
--------------------------------------------------

En als de strepen optioneel zijn:
het dak zwart en ook het optionele assortiment ralleystrepen in zwart leverbaar.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven
3 days27 mins

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leverbare


Explanation:
Mosterd na de maaltijd omdat ik de vraag nu pas lees, maar waarom hier niet gewoon kiezen voor 'leverbare'? Wat mij betreft zelfs: "Met dak en leverbare ralleystrepen in zwarte uitvoering".

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8