KudoZ home » English to Dutch » Botany

poison oak

Dutch translation: gifsumak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:poison oak
Dutch translation:gifsumak
Entered by: Jacqueline van der Spek

23:25 Mar 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Botany
English term or phrase: poison oak
Do you have an allergy?

It's from poison oak.
De Facto
gifsumak
Explanation:
HTH,

Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-05 06:24:36 (GMT)
--------------------------------------------------

ook een nuttige link is
http://www.plantennamen.nl/plantindex/r/Rhus/Rhus.htm

en

http://www.egregore.com/diseases/PoisonIvy.htm
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gifsumak
Jacqueline van der Spek
2 +2gifeik
Ballistic


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
gifeik


Explanation:
Ik vond slechts één hit op Google voor gifeik en de bijbehorende uitleg kon mij niet overtuigen. De Latijnse naam is Toxicodendron Diversilobum. De hit is te vinden op: "Uitheemse voedselplanten deel 3: Mangifera indica
... Verwante soorten oa : Bindjai (Mangifera caesia), Horse Mango (M. foetida), Kuweni
mango (M. odorata) en andere "Sumac’cen": Gifeik, Giftige Sumac, Cashewnoot ...
home.hetnet.nl/~rvdz/docs/Mango.htm - 5k"

Wil je de Engelstalige uitleg, zie onderstaande link.

Groeten van de late nite surfers...


    Reference: http://www.botanical.com/botanical/mgmh/i/ivypoi17.html
Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Vardanyan
2 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
19 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gifsumak


Explanation:
HTH,

Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-05 06:24:36 (GMT)
--------------------------------------------------

ook een nuttige link is
http://www.plantennamen.nl/plantindex/r/Rhus/Rhus.htm

en

http://www.egregore.com/diseases/PoisonIvy.htm


    Reference: http://www.kore.nl/rhustox.html
    Reference: http://www.bartleby.com/61/40/P0404000.html
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: schijnbaar bestaat het ook niet in NL - is dat zo?
43 mins
  -> nee, deze plant komt alleen voor in de gematigde zone van Noord Amerika. Dank je wel, Allison

agree  Toiny Van der Putte-Rademakers: Het is een struikje, tot 1,5 m hoog, en in -bijv.- Californië is het een zeer veel voorkomend onkruid. Mijn zoon is erin gevallen bij het spelen en het resultaat was beangstigend.
2 hrs
  -> dank je wel, Toiny